Barion Pixel

Megoldás egy virtuális asszisztens! De mire is? Ezt a kérdést járja körbe ezúttal Szűcsné B. Boglárka, 2020. december havi VAModink, akit egy 2019.10.28-án a Világgazdaság által publikált kutatás cikkírásra inspirált. Igazi csapatmunka lévén, a grafikát Domokos Anna, november havi VAModi készítette a bejegyzéshez.

Egy vállalkozás elindítása és működtetése igen összetett és komoly munka. Számos területen kell helyt állni, ami bizony nem kevés munkaórát ró az ügyvezetőkre/ cégvezetőkre. Az adminisztráció egyre több időt vesz el. Rengeteg feladat van, ami kiadható lenne, mégis a vezetők, tulajdonosok inkább maguk végzik el ezeket a tevékenységeket is. Ez derül ki a Világgazdaság 2019.10.28-án megjelent cikkéből is. (Rengeteg időt töltenek a kkv-k az adminisztrációs feladatokkal). Az alábbi ábrán számszerűsítve láthatók ezek az adatok:

Készítette: Domokos Anna

 

 

Hogy miért nem vesznek fel erre egy olyan szakembert, aki elvégzi helyettük ezeket a feladatokat?

Virtuális asszisztensként általában az alábbi kifogásokkal szoktunk találkozni:

– Egyszerűbb és olcsóbb, ha én magam megcsinálom.

Más úgysem tudja úgy elvégzeni a feladatot, mint én.

Ismerős?! Kifogások helyett azonban inkább Tim Ferrist – a 4 órás munkahét szerzőjét – idézném.

„Mindaddig lehetetlen megjósolni, milyen hatékonyan fogsz együttműködni egy adott VA-val, amíg ki nem próbálod.”

 

Hogy lehet hatékony, ha pénzt kell kiadnom érte?

Nos, a válasz erre igen egyszerű. Először is a hatékonyságot nem csak pénzben mérhetjük. Az idő alatt, amíg a feladatokat elvégzi a vállalkozást támogatva egy VA, a felszabadult időt

  • töltheted a családoddal,
  • fejlesztheted a tudásodat, vagy
  • más egyéb érdemi munkába foghatsz.

Az idézett kutatás szerint ezekkel a tevékenységekkel töltenék inkább idejüket a vállalkozók:

Készítettte: Domokos Anna

 

Számos szakirodalom foglalkozik azzal, hogy mind a hatékony időbeosztás, mind pénz spórolás céljából sokkal jobb megoldás, ha a vállalkozási tevékenység támogatására felveszünk egy olyan szakembert, aki elvégzi az adminisztratív feladatokat.

Kételyek

Ha kétely vagy aggodalom merül fel, akkor ezek a tények mindenképpen eloszlatják azt:

Tény: Minden esetben megbízói szerződést kötnek a VA-k, ami védi a felek érdekeit.

Egy vállalkozó pontosan tudja, hogy mi mindent megtesz a cége sikeréért és jó hírnevéért.

Tény: A virtuális asszisztensek is vállalkozóként végzik munkájukat, így a saját érdekük az, hogy az ügyfelek a legteljesebb mértékben elégedettek legyenek az elvégzett munka minőségével.

A legtöbb VA szolgáltató önállóan dolgozik. A Virtuális Asszisztensek Magyarországon csapata által évente két alkalommal végzett objektív felmérésekből az is kiderül, hogy

Tény: jellemzően átlag 5-10 ügyfellel szoktak együtt dolgozni a VA-k, mert ez az az „ügyfél mennyiség”, amit még biztonságosan ki tudnak szolgálni.

Tény: A VA-k túlnyomó többsége felsőfokú végzettséggel rendelkezik.

 

Tény: A 2020-ban VA vállalkozást indítók 77%-a diplomásként  vált virtuális asszisztenssé.

 

Milyen területeken nyújthat megoldást egy VA?

 

Rendkívül széles a paletta, melyből választhatnak azok a vállalkozók, akik eldöntötték, hogy igénybe veszik a VA-k által nyújtott lehetőséget. Mindenkinek a képzettségének megfelelő specifikációi vannak (ahogy a VA definíció is utal rá, ez egy gyűjtőfogalom), de a leggyakoribb szolgáltatási területek a következők (a VA felmérések tükrében):

 

Külföldön már sikeresen működik, mi mégis miért ódzkodunk tőle?

 

Jack Canfield – A siker alapelvei szerzőjének könyvében több ajánlás is található,  hogy miért érdemes virtuális asszisztenst szerződtetni. Mellette pedig Tim Ferris is a szakma hírnöke. Könyvének egyik fejezetében a következőket írja:

„Tegyük fel, hogy rátalálsz a tökéletes virtuális asszisztensre. Az illető elvégzi minden olyan feladatodat, ami nem kritikus fontosságú, mire úgy döntesz, hogy kiruccansz egy jól megérdemelt nyaralásra Thaiföldre. Jó tudni, hogy a változatosság kedvéért áll melletted valaki, aki elkormányozza az ügyeket, és elvégzi a sürgős tűzoltást.”  – Na és persze minden mást is! (szerk.)

 

Forrás: Richard Mcall képe a Pixabay -en.

 

Ki választja a munkát a Thaiföldi nyaralás helyett?!

 

Ugye milyen jól hangzik? És ez már nem csak Amerikában érhető el!

 

Egyre több, különböző szakértelemmel rendelkező virtuális asszisztens áll rendelkezésre a magyar piacon is! A Virtuális Asszisztensek Magyarországon adatbázisában ( több, mint 70 fő valódi vállalkozó) , vagy a Facebook-n a keres-kínál csoportunkban Te is megtalálhatod a számodra tökéletes virtuális asszisztenst.

Ha a kiválasztásban segítségre van szükséged, Kiss-Márton Adrienn okleveles emberi erőforrás tanácsadó, a virtuális asszisztencia meghonosítója segít Neked, csak kattitns ide és válaszd ki a számodra megfelelő segítséget!

 

Szűcsné B Boglárka

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Virtuális asszisztenst mindenkinek!

Virtuális asszisztenst mindenkinek!

A pandémia hatására Magyarországon is felgyorsult a digitalizáció folyamata. Sok olyan cég is belekóstolt a home office és a videókonferenciák világába, amelyek eddig ódzkodtak az online munkavégzés minden formájától. Ennek köszönhetően a virtuális asszisztensek is...

Márciusi VAModival beszélgettünk

Márciusi VAModival beszélgettünk

Madarász Júlia már 3 éve csatlakozott a VAM - virtuális asszisztensek Magyarországon Facebook csoporthoz, ám eddig csendes megfigyelő volt, gyűjtötte az információkat. Idén már elég erősnek, felkészültnek érezte magát, hogy megpályázza a VAModi, vezető moderátori...

Virtuális asszisztencia a COVID idején

Virtuális asszisztencia a COVID idején

Virtuális asszisztencia alakulása hazánkban a COVID idején. VA felmérés 2020. december – de minek? Többször kaptuk már a kérdést, hogy mégis miért mérjük föl a VA piacot rendszeresen, ráadásul többnyire ugyanazokra a kérdésekre keressük a választ, amiket a régóta...