Barion Pixel

Virtuális Asszisztensek: Az üzleti bizalom pillérei II.

Az elmúlt hetekben ismét megingott a bizalom a virtuális asszisztensekben, így több blogbejegyzést is szenteltünk a témának, hogy visszaszerezzük, visszaállítsuk ezt a bizalmat. Ennek kapcsán fogalmaztunk meg egy nyílt levelet is, valamint írtunk a VAME etikai kódex fontos szerepéről is. Mindannyian tudjuk, hogy az üzleti kapcsolatok alapja a bizalom. Ez elfogadott tény mindenki számára, legyen szó egyénekről, vállalkozásokról vagy cégekről. És itt jönnek a virtuális asszisztensek a képbe, azok a titkos fegyverek, akiknek kulcsszerepe van az üzleti bizalom építésében és fenntartásában.

De miért olyan fontos erről az aspektusról beszélnünk? Nos, gondolj csak bele (akár VA-ként, akár a szolgáltatást igénybe venni kívánóként): amikor vállalkozásodnak vagy cégednek szüksége van egy olyan szakemberre, aki egyszerűen a mindennapi feladatokban, az adminisztrációban vagy akár a projektmenedzsmentben segít, támogat, akkor kihez fordulsz? Azokhoz a szakemberekhez, akikben teljes mértékben megbízol, és akiknél biztos vagy abban, hogy a Te érdekeidet maximálisan szem előtt tartják.

Az üzleti világban az üzleti titkok és információk megőrzése kritikus fontosságú. És itt kiemelkedő a valódi virtuális asszisztensek szerepe: mint megbízható és etikus szakemberek , biztosítják, hogy az üzleti titkok biztonságban legyenek, és hogy azokat teljes mértékben rájuk bízhassák az  üzleti  partnerek.

Egy valódi virtuális asszisztens hosszú távra rendezkedett be vállalkozását elindítva, így kiemelkedően fontos számára, hogy ne terjedjen róla semmilyen rossz hír. Magyarország kicsi ország, s a negatív hír sokkal gyorsabban terjed, mint a jó…

Az alábbiakban megosztunk Veled 10 hasznos tippet, amikkel növelhető a bizalom VA-ként, illetve ha Te VA-t szeretnél szerződtetni, akkor érdemes ezeket a szempontokat is megvizsgálnod mielőtt beleugrasz a kapcsolatba.

1. Átláthatóság és őszinteség: Legyél őszinte és átlátható az online tevékenységeiddel kapcsolatban. Jeleníts meg valós és pontos információkat, és kerüld a félrevezető vagy manipulatív tartalmakat. Legtöbb esetben privát profiloddal vagy jelen a metaverzumban, így érdemes gondot fordítanod arra, hogy a privát profilod tükrözze a VA vállalkozásodat. (Gondolj csak bele, ha hozzászólsz egy poszthoz a privát profiloddal és az valakinek tetszik/vagy nem tetszik, az lesz az első dolga, hogy rákattint a nevedre és megnézi mennyire vagy hiteles abban, amit a hozzászólásoddal képviselsz. Mennyire adhat a véleményedre, szavadra.)

2. Professzionalizmus: Legyen professzionális megjelenésed és a kommunikációd az online platformokon. Gondoskodj róla, hogy a weboldalad és/vagy a közösségi média profilod rendezett és átgondolt legyen. Ugyanez legyen igaz a hozzászólásaidra is egy-egy bejegyzésnél. Ne feledd, hogy a vállalkozásodat is képviseled minden megnyilvánulásoddal!

3. Minőségi tartalom: Készíts és ossz meg minőségi tartalmat, amely értéket nyújt a célközönséged számára. Legyenek ezek cikkek, videók, képek vagy bármi más, a lényeg, hogy releváns és hasznos legyen a látogatók számára, s tükrözze a Te értékrendedet, attitűdödet.

4. Kapcsolatépítés és visszajelzés: Kommunikálj és kapcsolódj a követőiddel vagy ügyfeleiddel. Természetesen átgondoltan, s mértékkel. Nem kell lépten-nyomon mindenhez hozzászólni csak azért, hogy szólj valamit… 🙂 Fogadd el a visszajelzéseket, és légy hajlandó javítani, ha szükséges. Ez mutatja, hogy törődsz velük és figyelembe veszed az emberek véleményét.

5. Biztonság és adatvédelem: Fektess erre kiemelt hangsúlyt! A GDPR-ra ne egy szükséges rosszként tekints, hanem mint védelem. Vigyázz az ügyfelek és felhasználók személyes adataira, és biztosítsd, hogy az online tevékenységeid során az adatvédelmi szabályoknak megfelelően jársz el. Ezzel növeled az emberek bizalmát abban, hogy az adataik biztonságban vannak nálad.

6. Referenciák és tanúsítványok: Ha lehetséges, kérj és ezután mutasd meg a pozitív visszajelzéseket, referenciákat, tanúsítványokat vagy elismeréseket, amelyek megerősítik a szakértelmedet és megbízhatóságodat. (akár a LinkedIn profilodon is kérhetsz visszajelzéseket)

7. Elérhetőség és támogatás: Legyenek elérhetőek az ügyfélszolgálati csatornáid. Állíts be akár automatikus válaszüzenetet az email fiókodban, hogy lássák a levélírók, hogy megkaptad az üzenetüket. Ez is segít a bizalom építésében.

8. Azonosíthatóság és személyes kapcsolat: Mutasd valódi arcodat és személyiségedet az online tevékenységeid mögött. Az emberek sokkal könnyebben megbíznak egy valós, azonosítható személyben vagy márkában, mint egy névtelen entitással. A cégeket is emberek vezetik, így minden üzleti kapcsolat mögött ember az emberrel kapcsolódik.

9. Rendszeres kommunikáció: Ne hagyd abba a kommunikációt! Mivel online dolgozol, így az ügyfél nem feltétlenül látja, hogy haladsz a rád bízott feladattal. Csatolj vissza rendszeresen a folyamat állapotáról, de arról is haladéktalanul tájékoztasd, ha bármi akadályozza a munka folytatását, vagy csak átmenetileg szünetelsz egy esetleges betegség vagy bármi más miatt. Az ügyfelek is emberek, így megértőek, de csak akkor, ha szólsz. Ha hallgatsz és csak szimplán nem vagy elérhető, akkor viszont jogosan kezdenek el elégedetlenkedni.

10. Megoldások és értékteremtés: Vállalkozásod fókuszában az ügyfélproblémák megoldása és az értékteremtés álljon. Ha az ügyfelek látják, hogy valóban segíteni akarsz nekik, proaktív vagy, nagyobb valószínűséggel fognak hosszú távú kapcsolatot kialakítani veled.

Természetesen még lehet folytatni a sort, de most ezt a 10 pontot szedtük össze Neked, melyek segíthetnek abban, hogy növeld az online térben való bizalmat az emberekben és kiépíts egy hűséges, elkötelezett közönséget vagy ügyfélbázist. A bizalom kiépítése azonban időbe telik, és folyamatos erőfeszítést igényel.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA "csak" egy virtuális asszisztens? - Kezdjük rögtön a legelején. Kik azok a virtuális asszisztensek ? "A virtuális asszisztens, egy gyűjtőfogalom, amit azokra a MAGASAN KÉPZETT SZAKEMBEREKRE használunk, akik virtuálisan, a távolból egy-egy vállalkozásnak (vagy...