Barion Pixel

Csak én tudom megcsinálni! –  Számodra is ismerős a mondat?

Delegálás, delegálás, delegálás! Sokszor beszéltünk már a delegálás fontosságáról. Most sem lesz ez másként, az eredeti cikket Kiss-Márton Adrienn írta még 2015-ben az irodamanager oldalon. Aktualitása pedig ma is éppen ilyen fontos. Számodra is ismerős az az érzés, hogy CSAK Te tudsz mindent megcsinálni a vállalkozásodban? Hogy csak Te tudod mindenre a választ és emiatt nem mersz egy feladatot sem kiadni a kezeid közöl, mert a munka csak akkor lesz tökéletesen elvégezve, ha azt Te csinálod?

Ez valóban így is van. A munka oroszlán részét, vagyis ami a vállalkozásod fő profilja, nem is érdemes, nem is szabad kiszervezni, mással megcsináltatni, mert az a Te fejedben van meg, annak úgy kell működnie, ahogyan Te kigondoltad, elképzelted.

Van azonban egy sor olyan dolog, ami nem a fő tevékenységi köröd, de szükséges a munkádhoz, szükséges a pénztermeléshez, és ez bizony az adminisztráció.

Itt ne csak a papírmunkára gondolj, iratrendezésre, hanem akár az ügyfélkapcsolattartásra, social media felületeid karbantartására, számlázásra, kimutatások készítésére, stb.

Mennyi idődet veszi el napi szinten, hogy végignézd, megválaszold, rendszerezd a bejövő e-maieidet?

Ez is nagyon fontos ügyfélkapcsolattartási kérdéskör, és ha 1-2 napon belül nem reagálsz a megkeresésekre, az ügyfél, vagy ügyfél jelölt, gyorsan el fog menni Tőled. Be kell látnunk, hogy a világ hatalmas sebességgel halad, és mindenki a problémájára azonnal akar megoldást. Ha ezt Tőled nem kapja meg, akkor elmegy máshoz. Aki lehet, hogy nem oldja meg azonnal a problémáját, de azonnal elkezd foglalkozni vele. Ez valóban nem  mindegy!

Felmerülhet Benned megoldásként, hogy akkor gyorsan keresel egy embert erre a feladatra, aki ott ül az irodádban, és Te folyamatosan nyomon tudod követni a munkáját, ő pedig ezért havonta megkapja a fizetését. Ha a számokat, amiket kifizetsz bérre, járulékra most figyelmen kívül hagyjuk, akkor is sok szempontot érdemes megfontolnod.

Ha alkalmazottban gondolkodsz:

  • tűz-, munkavédelem szabályzat, oktatás, stb.
  • egészségügyi alkalmassági vizsgálat = üzemorvos
  • ha folyamatosan felügyeled a munkáját, annyi erővel Te is megcsinálhatnád,
  • rengeteg időd elmegy a toborzással, kiválasztással,
  • betanítod az illetőt a munkára, s mikor már levehetnéd róla a kezed, a szemed, hirtelen talál magának egy jobb állást és felmond,
  • ha lebetegszik, a munka megint csak Rád marad
  • mivel a munkabérén kívül nem érdekelt a tevékenységedben, neki nem fontos, hogy visszatérjenek a vevőid, neki nem fontos, hogy proaktív legyen, és növelje a hatékonyságát,

és még sorolhatnám, de azt hiszem érted miről beszélek.

Ezekkel szemben, ha egy virtuális asszisztens vállalkozó / cég számára szervezed ki a tevékenységeid egy részét,

  • csak egy szerződést kell kötnöd, mely tartalmazza a feltételeket,
  • a szerződött cég rendszeresen beszámol az eredményekről, s Neked nem kell foglalkoznod a részletekkel,
  • a szerződés a project végén szűnik meg, vagy igény esetén folyamatos,
  • a cég is érdekelt a vállalkozásod sikerében, hiszen Te vagy számára az ügyfél, aki, ha elégedett, visszatér, vagy/és tovább ajánl másoknak is.

Ha szeretnéd, hogy a Te cégednél is megvizsgáljuk, hogy hogyan tudunk Neked időt csinálni, akkor keresd Adriennt (aki több mint 20 éves HR tapasztalatával és VAM mentorként nyújt segítségét) bátran! Ha pedig ezt egyedül csinálnád végig, akkor használd Magyarország legnagyobb VA piacterét, ahol a kereslet – kínálat egymásra talál.

Kiss-Márton Adrienn

Kiss-Márton Adrienn
HR szakember
VAM szakértő

VAMTeam

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.