Év virtuális asszisztense 2024 – a legnagyobb rajongótáborral rendelkező VA. 2022-ben indítottuk útjára hagyomány teremtő szándékkal az Év virtuális asszisztense versenyt, melynek célja, hogy elismerje a virtuális asszisztensek munkáját. 2024-ben is 2 kategóriában lehetett nevezni, melyek eredményeként közönség és szakmai díjazottat hirdettünk 2025.03.21-én az Évindító VA konferenciánkon.
Szepesi-Nagy Erika bemutatkozását már a verseny regisztrációja keretében megismerhettétek. Most azonban egy kicsit jobban is be szeretnénk mutatni Nektek az ő munkáját, VA életét.
Hogyan indultál el a virtuális asszisztensként? Mi inspirált, hogy ezt a pályát válaszd?
10 év alkalmazotti majd pedig 12 év multi lét után választottam a virtuális asszisztens életformát. Igazából nem is saját választás volt, ugyanis az egyik multitól 11 év után úgy jöttem el, hogy kaptam tőlük egy HR coachot, hogy irányba tegye a karrierem, az életem. Vele volt néhány online meetingem, amikor az egyik alkalommal feldobta a kérdést: Miért nem leszel virtuális asszisztens? Igazából akkor még fogalmam sem volt mi ez, sosem hallottam róla, akkor elkezdtem utánanézni, utána olvasni és rájöttem, hogy tényleg ez az én utam. Aztán a következő egy évben (míg közben a másik multinál dolgoztam) már tudatosan készültem a VA létre. Elkészítettem a saját weboldalam, tanfolyamokat végeztem el, s aztán 2022. január 1-jén elindítottam a vállalkozásomat főállásban.
Mi motivált arra, hogy részt vegyél a közönségszavazáson, és mit éreztél, amikor láttad, hogy ennyi ember támogat?
Úgy gondoltam, hogy az elmúlt 3 évben már annyi mindenen túl vagyok a vállalkozásomban és elég sikeresnek mondhatom magam etéren, tehát úgy éreztem, hogy eljött az idő, hogy egy ilyen versenyen megmérettessem magamat.
Nagyon nagyon boldog voltam, hogy ennyi ember mellém állt ebben. Igazából van egy 6 fő virtuális asszisztensből álló kis csapat, akikkel jóban-rosszban segítjük, támogatjuk egymást már évek óta és az ő véleményüket is kikértem, miután elindultam a megmérettetésen.
Milyen stratégiákat használtál, hogy elérd és aktivizáld az embereket a szavazás során?
Nyilván hírt adtam a Facebook oldalamon, mind a privát mind a vállalkozói felületemen is a szavazásról, de sok ismerősöm meg is osztotta ezt az oldalán és ők is invitálták az ismerőseiket a szavazásra. Valamint jó néhány ismerősömet privát üzenetben is megkerestem, hogy támogassanak a szavazataikkal. Természetesen az összes ügyfelem is büszkén mellém állt és ők is toborozták a szavazókat, hirdették a szavazást a felületeiken.
Hogyan élted meg a versengést a többi indulóval, és mit tanultál a folyamatból?
Sajnos vagy szerencsére, de az élet minden területén erős bennem a versenyszellem, s amikor láttam, hogy mennyien támogatnak a szavazataikkal, úgy éreztem nem hagyhatom őket cserben, meg kell nyernem ezt a versenyt, nem volt más választásom. 🙂 Volt egy kollegina, aki nagyon ügyesen gyűjtötte még a szavazatokat és természetesen azért mindig figyeltem rá, hogy ő hogyan áll, mennyi szavazatra van még szükségem, hogy biztos befutó lehessek és ennek fényében próbáltam még több embert motiválni a szavazásra.
Volt olyan pillanat, amikor meglepett valaki támogatása vagy egy különleges történet a szavazás kapcsán?
Igen. Egy régi ismerősöm, egy kedves hölgy, akivel igazából élőben még csak egyszer találkoztam, azt is kb. 12-13 éve. Ő elkezdte hirdetni az oldalán, hogy én mennyire fantasztikus szakember vagyok és nem ismer nálam jobbat és szavazzanak rám. Meglepett, mert ő szakemberként nem ismer, igazából egy régi ismerős barátja, így a kapcsolatunk csak baráti és egyáltalán nem szakmai. Viszont ő egy vidéki településen évtizedeken keresztül volt ápolónő, ezért sokan ismerik és adnak a szavára, emiatt a posztja egy igen erős szavazat cunamit indított el a képem alatt. Nagyon jól esett ez a támogatás, hogy így távolról és szinte futó ismeretség kapcsán mégis ennyire szeret és kiáll mellettem. 🙂
Hogyan segített ez a közönségsiker abban, hogy megmutasd magadat és a munkádat egy szélesebb közönség előtt?
Egyelőre még számottevő megkeresésem nem volt ennek kapcsán, vagyis talán ketten kerestek meg – sajnos vagy szerencsére – de annyira tele van a naptáram folyamatosan, hogy új ügyfelet szinte soha nem tudok vállalni. Egyelőre ezek a megkeresések nem is tűntek túl komolynak, inkább csak érdeklődőnek. Azt viszont észrevettem a weboldal statisztikámból, hogy jóval többen kerestek rá a weboldalamra, mint azelőtt és böngésztek rajta.
Milyen hatással volt az elért eredmény az ügyfélkapcsolataidra vagy az vállalkozásod növekedésére?
Ez a kérdés tulajdonképpen összefügg az előzővel. A vállalkozásom szerintem jelenleg a csúcspontján van, de tervezek más irányba is terjeszkedni hamarosan, ha arról hírt adok, biztos, hogy meg fogom említeni hogy a 2024-es év közönség díjas virtuális asszisztense lettem, mert szerintem az sokat lendíthet az új terület beindításán majd.
Mit gondolsz, miért tudtad ennyi ember bizalmát és támogatását elnyerni? Mi az, ami különlegessé tesz téged mint virtuális asszisztenst?
Rettentően ügyfél- és emberközpontú vagyok és nagyon empatikus. Nem csak a munkámban, de az élet minden területén is. Szeretek mindenkinek segíteni, amiben csak tudok, s talán mivel én is így állok az emberekhez, ezért ők sem állnak másképpen hozzám. Nem tudom, hogy bármiben is különleges lennék, én csak teszem a dolgomat, megpróbálom az ügyfeleimet maximálisan kiszolgálni és úgy érzem, hogy teljesen elégedettek is velem és a munkámmal. Szerintem mások is vannak ilyen jók vagy még akár jobbak is a saját területükön, de szerintem a legfontosabb, hogy a magunk és az ügyfeleink elvárásainak megfeleljünk és úgy érzem ez nálam sikerült a mindennapi munkámban.
Hogyan ápolod a kapcsolatot azokkal, akik támogattak a szavazás során? Tervezel-e bármilyen speciális kezdeményezést a számukra?
Több régi, feledésbe merült személyes kapcsolatom is feléledt a szavazás által, amikor is megkerestem őket és örömmel támogattak, majd beszélgetni kezdtünk. Ennek nagyon örültem és úgy voltam vele, ha mégsem sikerül megnyernem a versenyt, de én ezzel már nyertem vele és ez nekem nagyon megérte így is. Speciális kezdeményezésben gondolkodtam, de olyan sok emberről van szó (több mint 600 fő), hogy igazán még nem találtam ki, hogy mi lenne a legmegfelelőbb köszönet részükre hálám jeléül, de úgy gondolom, hogy aki rám szavazott, mindenki önzetlenül tette és nem is feltételül várják el az azonnali viszonzást ezért.
Szerinted hogyan járulhat hozzá a közönségkapcsolatok építése a virtuális asszisztensek presztízsének emeléséhez?
Szerintem azáltal is, hogy van ez a verseny, rengeteg emberhez eljut a virtuális asszisztensek híre. Tőlem is többen kérdezték üzenetben a saját ismerőseim közül, hogy meséljek róla, hogy mivel is foglalkozom, sőt olyan is volt, aki megkeresett, hogy virtuális asszisztens szeretne lenni, hogyan induljon el, illetve olyan is, aki tulajdonképpen az én sikereimen felbuzdulva lett virtuális asszisztens.
Hogyan látod a közönségsiker szerepét a virtuális asszisztensek megítélésében?
A közönségsiker, például pozitív visszajelzések, ajánlások vagy egy díjra jelölés, nagyban hozzájárulhat egy VA hitelességéhez. Az ügyfelek szívesebben dolgoznak olyan szakemberrel, akit mások már elismertek.
Az elismerés vagy népszerűség sokszor közvetlenül is hozzájárulhat új ügyfelek megszerzéséhez. Az emberek szívesen választanak „bizonyított” szakembereket, így a közönségsiker kvázi referenciaként is szolgálhat.
Köszönjük szépen az interjút. További sok sikert kívánunk Neked és bízunk benne, hogy Egyesületünk küldetésének teljesítésében továbbra is számíthatunk Rád!