Barion Pixel

A virtuális asszisztens szolgáltatók sok területet lefednek. Ezért is fogalmaztam úgy a definícióban, hogy a virtuális asszisztens egy gyűjtőfogalom. Vannak köztük controllingra, webshop managementre, back office-ra, szövegírásra, telemarketingre, stb. specializálódott vállalkozástámogatók.

Egy valami azonban közös bennünk. Hiszünk az élet hosszig tartó tanulásban. Annak érdekében, hogy a hozzánk forduló vállalkozásoknak mindig naprakész ismeretekkel, tudással tudjunk segíteni, folyamatosan képezzük magunkat.

Így tett Nagy Dorina is, aki szintén a VAM (Virtuális Asszisztensek Magyarországon) csoport tagja és írt is egy beszámolót Szalay Ádám Storytelling Mesterkurzusán hallottakról. Az ő vendégposztját olvashatjátok

 

Nagyon sok rendezvényen vettem részt az elmúlt években, de ez volt az egyetlen olyan, ami után azt mondtam, hogy ezért a napért, tudásért, élményért én akár kétszer annyit is hajlandó lettem volna fizetni (9800 ft körül volt a jegyem úgy, hogy hárman összeállva trió jegyet tudtunk venni). A munkafüzetemet telejegyzeteltem, rengeteg ötletet, inspirációt kaptam, amiket gyakorlatilag azonnal formába is tudtam önteni, sőt, annyi mindenhez adott támpontot a tréning, hogy szükségem lesz még legalább 1-2 órára, hogy mindent feldolgozzak. Úgy gondolom, kezdő vállalkozóként ez az a tréning, amit nem szabad kihagyni, hiszen gyakorlatilag egy olyan alapot kapsz, amivel verselőnyöd lesz a piacon, gyakorlott vállalkozóként pedig ez az a tréning, ami igazán nagy eredményeket tud hozni Neked, és amivel el tudod érni, hogy kitűnj a versenytársak közül. Ez a tréning tényleg hű volt a nevéhez, beváltotta amit ígért, és egy igazi Mesterkurzust kaptunk. A továbbiakban a nap esszenciáját összefoglalom Nektek.

 54519101_2222736137819750_3961556724342587392_n.jpg

Szalay Ádám hatalmas tudással, tapasztalattal, és alázattal tartotta meg a Mesterkurzust, és szerintem az egyik leghitelesebb szakember a Storytelling szakmában Magyarországon. Nem csak azért, mert tudását folyamatosan naprakészen tartja, ami látszott a nagyon alaposan és profin, összerakott előadásából és prezentációjából, hanem mert a 17 éves szakmai tapasztalata a TV2 Naplónál nagyon jó forrást biztosított számára. Nagyon tetszett, hogy Ádám a szakmai tudását könnyedén, szórakoztatóan adja át, sok-sok gyakorlati elemmel, ami hatalmas előrelépéseket tudott biztosítani, így nehézségek nélkül, élvezetesen tudtam magamba szívni a tudást. Csak hogy konkrétumokkal is szolgáljak: Kitöltöttünk egy márkaépítő tervrajzot, alkalmaztuk a Hollywood-formulát, létrehoztunk Avatár-kártyát, végeztünk empátia gyakorlatot és még sorolhatnám a további módszereket.

 

Ha választani kellene, hogy 2019-ben mi az a módszer, amivel a legkönnyebben érheted el a legnagyobb eredményt, akkor bátran merem mondani, hogy a storytelling egy jó választás lesz számodra. Ugyanis mindenkinek van mit mesélnie, mindenkiben ott vannak a történetek, élettapasztalatok, történések. Mindenki rendelkezik ezzel a kincsesbányával, forrással, és ami a legjobb, nagyon sok mindenre használható.

Többek között:

  • kapcsolatteremtése,
  • márkaépítésre,
  • vállalkozásod alapjainak a megteremtésére,
  • marketingre,
  • edukálásra, stb.

A nap folyamán szó volt arról, hogy miért fontos és hogyan lehet jól a történetet mesélni, és hogyan kapcsolható ez össze a márkaépítéssel, ami egy elengedhetetlen elem a vállalkozásunk során, hiszen valahogyan ki kell tűnnünk a piacról, meg kell különböztetnünk magunkat.

Ehhez nagyon sok segítséget kaptunk. Például a már említett márkaépítő tervrajzzal, végigmentünk a személyes márkaépítés 3 lépésén is, ahol megerősítést kaptam, hogy 0. pontként, mielőtt kialakítanád a márkádat, ismerned kell magadat, hogy ki vagy, milyen értékekkel rendelkezel, mi az a jelző, amire Te a piacon monopóliumot szeretnél.

A történeteiddel tehát építed a saját márkádat például azáltal, hogy elmeséled, hogy miért és hogyan lettél az, aki, bemutatod egy napodat, bemutatod, hogy hogyan dolgozol, ezáltal a Te saját márkád nagykövete leszel, illetve nagyon jó kapcsolódási pontokat tudsz kialakítani az emberekkel.

Egyre figyelj mindig: az általános történet nem generál hatást!

 54729292_314814429233532_111876476357312512_n.jpg

Nem csak az fontos, hogy miért és hogyan meséljünk történetet, hanem az is, hogy kinek. Ebben hozta segítségül Szalay Ádám a jungi archetípusokat.

A 12 archetípus megértése és megismerése azért fontos és hasznos a márkaépítésben, mert az egyes típusjellemzők következetes és autentikus alkalmazása hitelességet épít és vásárlói lojalitást eredményez. Virtuális Asszisztensként, vállalkozóként biztosan Neked is megvan a célközönséged, akár az is lehet, hogy több avatart is meghatároztál már, de vajon eléggé ismered őket? Itt az idő, hogy kicsit más szempontból is megvizsgáld őket, hogy hatékonyabban tudj hozzájuk kommunikálni, ehhez ad nagy segítséget az archetípusok ismerete.

 

Szerintem sokan egyetértünk abban, hogy virtuális asszisztensként is nagy kihívás a ügyfélszerzés. Ahhoz, hogy ügyfeleket szerezzünk, fontos tudni az ügyfél útját. Érdemes elgondolkodni azon, hogy mi az, amivel bevonzod, mi az, amivel taszítod magadtól? Ádám nagyon jó példákon keresztül szemléltette, hogy hogyan is zajlik egy ügyfél út, és mi is megy végbe ilyenkor az illetőben.

Hasznos lehet az ügyfélszerzés megkönnyítéséhez a következő tipp:

Gondolkodj az ügyfeledként!

Hogy érzi magát most, és hogy fogja magát érezni azután, miután igénybe vette a szolgáltatásaidat? Ha már ezekre a kérdésekre választ adsz, közelebb kerülsz az ügyfeleidhez.

nagyd_szalaya.jpg

 

A beszámoló végén pedig jöjjön a számomra 10 millió dolláros mondat, ami valójában egy nagyon egyszerű gondolatmenet volt, mégis ez hozta számomra a legnagyobb áttörést, a legfontosabb gondolatokat:

“A kincset érő sztorik kétségtelen, hogy ott vannak bennünk, viszont kihívás ezeket megtalálni, hiszen számunkra annyira hétköznapiak, annyira az Életünk részét képezik, hogy talán nem is gondolunk rájuk, nem is jut eszünkbe.”

Ez után a gondolat után ugrott be és kristályosodott ki számomra például a MIÉRT-em, a vállalkozásom létrejöttének sztorija.

Úgyhogy érdemes lesz ezután leülnötök egy jó kávé vagy tea mellett, bekapcsolni egy lágy zenét, és végig gondolnotok Életetek meghatározó eseményeit, élményeit, amik hatással voltak a jelenlegi életetekre.

 

 Nagy Dorina

nagy_dorina.jpg