Barion Pixel

A virtualisasszisztens.blog.hu oldal célja, hogy minél jobban megismertesse a vállalkozókkal a hazai virtuális asszisztenseket, hogy eloszlassunk az olyan tévhiteket, mint pl.:

  • a virtuális asszisztens “csak” egy távtitkárnő és adminisztrációs munkán kívül mással nem tudják támogatni egy vállalkozás hatékony működését,

vagy

  • a virtuális asszisztens “szakma” csak az “unatkozó” kismamáké.

Mai interjúalanyunk Molnár Barna ( a VAM [Virtuális Asszisztensek Magyarországon- szolgáltatók közösség] tagja), webshop mentorként támogatja a webshopok működését. Pályafutása során volt adminisztrátori és cégvezetői munkakörben is, így globálisan látja a képet, a folyamatokat, melyek egy webshop hatékony működéséhez elengedhetetlenek. Egy idő után mégis úgy döntött, hogy virtuális asszisztensként egyszerre több webshop forgalmának növelését kívánja szakmai munkájával támogatni. 

Erről faggatóztunk.

Miért pont a virtuális asszisztencia?


Rengeteg okot tudnék felsorolni, hogy miért döntöttem a  „home office” mellett:

  • én dönthetem el, mikor dolgozom,
  • a munkábajárással eltöltött időt is a munkavégzésre tudom fordítani
  • nagyon fontos szempont volt számomra, hogy csak olyan munkát végezzek, amiben nemcsak jó vagyok, de szeretem is. Ezt a döntési lehetőséget korábbi cégvezetői pozíció sem tudta biztosítani számomra.  


De mind közül talán még fontosabb ok, első gyermekem megszületése volt. Nem szerettem volna este hattól nyolcig apuka lenni.

Milyen szolgáltatásokat nyújtasz virtuális asszisztencia keretében?


Elsősorban webáruházakkal kapcsolatos munkákat vállalok.  Ezen belül elég széles a repertoár, hiszen az igények is folyamatosan változnak.  Így a teljes kivitelezéstől, a termékfeltöltésen, a fejlesztésen és automatizálásokon át a marketingig bezárólag sok mindennel foglalkozom.  

Mi a véleményed arról a tendenciáról, hogy csak a nőké a virtuális asszisztens “szakma”?


A férfiak kicsit lassabban kapnak észbe, és nincs is ezzel semmi baj. Az okot én elsősorban a motivációban látom, bár lehet, hogy elfogult vagyok.
A nők számára a VA lét egy win-win helyzet: Régen (még most is – a szerk.) a gyermekvállalás a versenyszférában szinte biztos karrier törést, – de minimum visszalépést jelentett egy nő életében 1-2 kivételtől eltekintve. VA-ként viszont Te döntöd el, hogy mennyi munkát vagy képes, és hajlandó elvégezni, ami ideálissá teszi a munkavégzést minden (virtuálisan) képzett és dolgozni akaró kismama, anyuka számára. Ez az új karrierút egyébként nemcsak a nők munkaerőpiaci problémáját oldja meg, hanem kinevel egy teljesen új, a korábbinál rugalmasabb vállalkozói réteget is.    
Egy férfi számára a gyermekvállalás a fentiekkel ellentétben vagy semleges, vagy pozitív karrierhatást vált ki, ezért jellemzően (kivétel persze itt is van) más motiváció vezethet egy férfit a VA léthez.

Érdemes lenne erről egy kutatást végezni

Mi volt a motivációd, ami elindított a VA pályán?


Nem szerettem volna „este 6-tól este 8-ig apuka” lenni. Ezzel a munkával láthatom nemrég született kisfiam fejlődését, ott vagyok, ha kellek, így nemcsak pénzzel, hanem a jelenlétemmel is tudom támogatni kis családomat.
Emellett korábbi munkahelyeimen elértem a karrierplafont.  A szakmai fejlődésem lehetőségeit behatárolták az adott feladatok.  Fontos volt számomra, hogy én dönthessem el, milyen szakmai irányban szeretnék továbbhaladni, és most a jövedelmem is elsősorban rajtam és a teljesítményemen múlik.   



Milyen tapasztalatokkal rendelkeztél, amik alapján úgy döntöttél, hogy online vállalkozástámogatást fogsz nyújtani?


10 éve dolgozom az online kereskedelemben marketingesként (és cég-) vezetőként tevékenykedtem.
Eredeti szakmám szerint marketinges vagyok, de az évek során megtanultam webáruházakat is készíteni. Vezetőként az e-kereskedelem működésének minden részletét meg kellett ismernem. Ez a sok tapasztalat és tudás abszolút megalapozta a vállalkozásom beindítását. A folyamatos megkeresések, megrendelések pedig igazolják a szolgáltatásom létjogosultságát.



Virtuális asszisztensként mi a fő specialitásod, miben vagy jó, miért választanak Téged az ügyfelek?


Specialitásom a webáruház: ezen belül főként a webshop kialakítása és üzemeltetése, webshop marketing stratégia ki- vagy átalakítása. Adwords.

Jellemzően olyan vállalkozások keresnek meg, akik már rendelkeznek webáruházzal, de valamiért megtorpantak az eladásaik, stagnál a forgalmuk. Ilyenkor jól jön egy külső szem, aki meglátja az esetleges hibákat, vagy azokat a pontokat, amik fejlesztésével el lehet érni pozitív változásokat.

Hiszen egy webshop ma már nem úgy működik, mint 10 éve. Ma már nem elegendő csak összerakni. Folyamatosan figyelni, fejleszteni kell minden részletét, hogy a folyamatosan változó igényeket kiszolgálja.



Mi a legfontosabb számodra virtuális asszisztensként egy ügyfélkapcsolatban?


Ha csak egyet emelhetek ki, akkor a legfontosabb, hogy a kapcsolat maradjon végig a megegyezésnek megfelelő realitások között. Vagyis az üzleti kapcsolatok ne főnök – alkalmazott viszonyként működjenek. Virtuális asszisztensként mi szolgáltatást végzünk a megrendelőnk üzleti partnereként. Ezért roppant módon fontos a win-win helyzet érdekében, hogy a szerződésben foglaltakhoz tartsuk magunkat mindkét oldalról.

Ez egy új helyzet, amit tanulnia kell a VA szakmának is és a megrendelői szférának is. Hisz a klasszikus munkáltatói-munkavállalói (jog)viszonyon ez az üzleti partneri viszony lényegesen túlmutat.


Az ügyfélkapcsolat során rengeteg szempontot figyelembe kell vennie mindkét félnek.   



Hány fős vállalkozásokkal dolgozol?

Alapvetően olyan kkv-k számára nyújtok szolgáltatást, akik már üzemeltetnek webáruházat, már rendelkeznek az üzemeltetéshez szükséges apparátussal. Ennek okán jellemzően 5-15 fős cégeknek dolgozom.

Hogyan tudsz beépülni egy már működő szervezetbe?

Roppant egyszerűen. Mivel ezek már működő szervezetek, így működő folyamataik vannak, amikbe illeszkedni tudok. Vannak, ahol projekt jelleggel van szükség a munkámra, és vannak természetesen állandó ügyfeleim is, akik számára folyamatosan végzem a fejlesztéseket, javításokat.

Említetted, hogy fejlesztéseket, javításokat végzel a webshopokon, hogy növeld a forgalmat. Ezt hogyan kell elképzelni?

Nos, a marketingtevékenység során nagyon fontos, hogy figyeljük a számokat. Riportokat, kimutatásokat készítsünk és folyamatosan visszacsatoljunk. Kiemelten fontos, hogy értsük pontosan mit mutatnak a számok és hogy min kell változtatni ahhoz, hogy a számok javuljanak.

Én ebben segítek. Értem és tudom értelmezni a számokat. Látom az összefüggéseket, a háttérben zajló folyamatokat.

Hogyan és hol találhatnak Rád az ügyfelek?

Általában ajánlás útján jutnak el hozzám az ügyfelek, de természetesen a weboldalamon, e-mail címemen keresztül is kapcsolatba lehet velem lépni.


Ha egy mondatban összefoglalhatnád, hogy miért éri meg VA-t szerződtetni, mi lenne az?


Egy VA olyan szolgáltatási csomagot kínál, amellyel tud azonosulni és szívesen is végzi azt, így a hatékonyság és a jó eredmény borítékolható.  

molnar_barna_1.png

Nagyon szépen köszönöm az interjút és további sok sikert Neked a pályán!

Adrienn

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA "csak" egy virtuális asszisztens? - Kezdjük rögtön a legelején. Kik azok a virtuális asszisztensek ? "A virtuális asszisztens, egy gyűjtőfogalom, amit azokra a MAGASAN KÉPZETT SZAKEMBEREKRE használunk, akik virtuálisan, a távolból egy-egy vállalkozásnak (vagy...