Barion Pixel

Te is olvastad már virtuális asszisztens bemutatkozó oldalán, hogy ő olcsóbb számodra, mint egy alkalmazott?

fuggoagy_naptar_ellenorzes.png

Aztán megnézted a díjszabását, végeztél egy gyors kalkulációt, és rögtön fel is hagytál azzal a szándékoddal, hogy egy virtuális asszisztenst szerződtess.

“Méghogy olcsóbb… pfff”

Mekkora összeget számoltál ki gyorsan fejben, mikor elolvastad a korábbi felmérésemet, amiből megláttad, hogy a Virtuális Asszisztensek órabére minimálisan 2.500 HUF/óra

2.500 Ft/óra*168 óra= 420.000 Ft

Ehhez képest, ha minimálbéren foglalkoztatsz egy munkavállalót és csak a munkabérével számolsz, mint költséggel, akkor az 2.500 forint alatt maradsz bőven óránként a költségek tekintetében.

 

És ebben teljes mértékben igazad van!

DE!

Most mutatok Neked valamit, ami arra világít majd rá, hogy nem mindig az olcsónak tűnő dolgok az olcsók.

Alapesetként vegyük azt a példát, hogy a kiszemelt virtuális asszisztensed órabérben dolgozik. Ez esetben jogosan gondolhatod, hogy ha Te napi 8 órában foglalkoztatod őt, akkor ugyanannyiba, vagy többe fog kerülni, mint egy munkavállaló. DE!

És itt szeretnék néhány tévhitet eloszlatni.

Az a virtuális asszisztens, aki órabérben dolgozik, nem projekt alapon, az használ eszközt a munkafolyamatainak időtartama mérésére.

Ezt az órát megállítja:

  • ha mosdóba megy,
  • ha cigiszünetet tart, vagy
  • bármi más miatt megszakítja a munkát.

Vagyis amíg egy alkalmazott a napi 8 órában fizetett munkaidejében megkávézik, dohányzik, beszélget a munkatársakkal, addig a VA számára csak azt az időt fizeted, amit ténylegesen a Te általad kiadott feladat elvégézésére fordít.

Így könnyen belátható, hogy egy VA napi 8 órát csak nagyon ritkán dolgozik 1-1 ügyfelének. 

 

De nem is feltétlenül az óradíjának olcsósága az, ami miatt a VA mégiscsak olcsóbb.

 

Lássuk, hogyan dolgozik egy virtuális asszisztens:

  • saját eszközeivel látja el feladatait; 
  • saját irodájában/otthonában végzi tevékenységét; 
  • saját képzéseit, szakmai fejlődését magának finanszírozza; 
  • szerződéses jogviszonyban dolgozik;
  • adóit, járulékait ő fizeti saját maga után (az általa megadott szerződés szerinti díján felül már nem kell plusz költségekkel, járulékokkal számolnod).

Saját eszközeivel dolgozik

Ez számodra azt jelenti, hogy nem kell Neked megvenned a laptopot/PC-t; telefont, széket, íróasztalt, nyomtatót, szkennert, stb-t, hogy valaki a vállalkozásod operatív munkáját elvégezze.

Saját irodájában/otthonában dolgozik

Eddig egyedül dolgoztál az otthonodból, s úgy érzed, jól jönne egy kis segítség. Elkezdtél azon dilemmázni, hogy ezt fizikailag hogyan fogod kivitelezni? 

Jó lenne, ha segítene valaki, de most az új munkatárssal együtt üljetek a saját lakásodban a nappaliban? És ha Neked el kell menned az ügyeket intézni, akkor őt hagyd otthon a lakásban, vagy menjen el Veled?

Ugye, hogy nem éppen ideális megoldás?

“B” verzióként szóba jöhet, hogy bérelsz egy irodát. De! Rendelkezik már a vállalkozásod akkora kerettel, hogy egy iroda bérleti díját, plusz egy alkalmazott bérét ki tudja gazdálkodni?

Ilyenkor jöhet remekül egy VA szerződtetése, akinek nem kell irodát bérelned, és nem fog a nappalidban sem ücsörögni.

Saját képzéseit, szakmai fejlődését magának finanszírozza

Ahhoz, hogy a munkatársaid hatékonyan végezzék a munkájukat, elengedhetetlen a folyamatos tanulás, fejlődés. Ez egy virtuális asszisztens alap érdeke, s nem kell folyamatosan arra ösztönöznöd, hogy képezze magát, tanuljon, végezze hatékonyabban a munkáját. Ezt ő mind meg fogja tenni saját érdekében, s ezt a tudását a Te vállalkozásod érdekében is kamatoztatni fogja. Mert hosszú távon neki is az az érdeke, hogy a Te vállalkozásod sikeres legyen. 

Szerződéses jogviszonyban dolgozik

Ezáltal Te mentesülsz a munkavállaló foglalkoztatásával járó adminisztrációs terhektől ( munkaszerződés, tájékoztatók, üzemorvos, munka-, balesetvédelem, stb.). Szerződésének részét képezi a titoktartás, mely munkájának fontos ismertetőjele. Egy jó virtuális asszisztens nem csak azért ügyel különösen a titoktartásra, mert a szerződése köti, hanem elemi érdeke is. Hiszen számára az ügyfelei bizalma a legfontosabb.

Adóit, járulékait ő fizeti saját maga után

Az általa megadott szerződés szerinti díján felül már nem kell plusz költségekkel, járulékokkal számolnod.

 

És hogy hosszú távon valójában miért olcsóbb egy virtuális asszisztens?

 

  • nem kell bajlódnod a fluktuációval járó nyűgökkel (munkatárs keresése, betanítás, kiléptetés, újabb munkatárs keresése, újabb betanítás, stb.);
  • egy idő után már nem szükséges őt instruálnod; magától, proaktívan fogja végezni a feladatokat,
  • egy olyan üzleti partnered lesz, akivel együtt sikerre viszitek a vállalkozásodat.

Ha kedvet kaptál, hogy kipróbálnál Te is egy virtuális asszisztenst, add föl bátran a hirdetésedet ingyen ebben a FB csoportban.

 

Ha még olvasnál a témában, írtam 2 e-bookot, amikben minden lényeges információt megtalálsz.

Csak kattitnts a kívánt könyv képére az alábbiakban:

keszen_allsz_egy_virtualis_asszisztensre-.jpg

igy_talald_meg_a_tokeletes_virtualis_asszisztensedet_2.jpg

 

“Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager”

Kiss-Márton Adrienn

irodamanager

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Miért szakértő egy VA?

Miért szakértő egy VA?

A minap egy virtuális asszisztenssel kezdtem el beszélgetni. Egy óra múlva már folyamatépítő interim menedzserként távozott. Mi történt hatvan perc alatt?  Átbeszéltük, mit is csinál valójában. Mit ad az ügyfeleinek, és hogyan. Kicsit sem volt a hagyományos értelemben...

VA 2021 felmérés eredménye

Mint 2017 óta minden évben, így idén is elkészült felmérésünk (VA2021) a hazai virtuális asszisztensek piacáról. Ennek bemutatása a 2022.01.27-én megrendezésre kerülő Évindító VA találkozón történt meg, a IX. Magyar Marketing Fesztivál keretein belül. A felmérés...

Hogyan válassz magadnak virtuális asszisztenst? 3+1 tipp

Hogyan válassz magadnak virtuális asszisztenst? 3+1 tipp

Hogyan válassz magadnak virtuális asszisztenst? 3+1 tipp Sokszor hallottuk már, hogy online vállalkozástámogatóval szerződni bizalmi dolog. Arról is írtunk már, hogy mi is a jó virtuális asszisztens ismérve. Hasonló ahhoz, mint mikor ügyvédet, vagy könyvelőt kell...