Te is olvastad már virtuális asszisztens bemutatkozó oldalán, hogy ő olcsóbb számodra, mint egy alkalmazott?

fuggoagy_naptar_ellenorzes.png

Aztán megnézted a díjszabását, végeztél egy gyors kalkulációt, és rögtön fel is hagytál azzal a szándékoddal, hogy egy virtuális asszisztenst szerződtess.

“Méghogy olcsóbb… pfff”

Mekkora összeget számoltál ki gyorsan fejben, mikor elolvastad a korábbi felmérésemet, amiből megláttad, hogy a Virtuális Asszisztensek órabére minimálisan 2.500 HUF/óra

2.500 Ft/óra*168 óra= 420.000 Ft

Ehhez képest, ha minimálbéren foglalkoztatsz egy munkavállalót és csak a munkabérével számolsz, mint költséggel, akkor az 2.500 forint alatt maradsz bőven óránként a költségek tekintetében.

 

És ebben teljes mértékben igazad van!

DE!

Most mutatok Neked valamit, ami arra világít majd rá, hogy nem mindig az olcsónak tűnő dolgok az olcsók.

Alapesetként vegyük azt a példát, hogy a kiszemelt virtuális asszisztensed órabérben dolgozik. Ez esetben jogosan gondolhatod, hogy ha Te napi 8 órában foglalkoztatod őt, akkor ugyanannyiba, vagy többe fog kerülni, mint egy munkavállaló. DE!

És itt szeretnék néhány tévhitet eloszlatni.

Az a virtuális asszisztens, aki órabérben dolgozik, nem projekt alapon, az használ eszközt a munkafolyamatainak időtartama mérésére.

Ezt az órát megállítja:

  • ha mosdóba megy,
  • ha cigiszünetet tart, vagy
  • bármi más miatt megszakítja a munkát.

Vagyis amíg egy alkalmazott a napi 8 órában fizetett munkaidejében megkávézik, dohányzik, beszélget a munkatársakkal, addig a VA számára csak azt az időt fizeted, amit ténylegesen a Te általad kiadott feladat elvégézésére fordít.

Így könnyen belátható, hogy egy VA napi 8 órát csak nagyon ritkán dolgozik 1-1 ügyfelének. 

 

De nem is feltétlenül az óradíjának olcsósága az, ami miatt a VA mégiscsak olcsóbb.

 

Lássuk, hogyan dolgozik egy virtuális asszisztens:

  • saját eszközeivel látja el feladatait; 
  • saját irodájában/otthonában végzi tevékenységét; 
  • saját képzéseit, szakmai fejlődését magának finanszírozza; 
  • szerződéses jogviszonyban dolgozik;
  • adóit, járulékait ő fizeti saját maga után (az általa megadott szerződés szerinti díján felül már nem kell plusz költségekkel, járulékokkal számolnod).

Saját eszközeivel dolgozik

Ez számodra azt jelenti, hogy nem kell Neked megvenned a laptopot/PC-t; telefont, széket, íróasztalt, nyomtatót, szkennert, stb-t, hogy valaki a vállalkozásod operatív munkáját elvégezze.

Saját irodájában/otthonában dolgozik

Eddig egyedül dolgoztál az otthonodból, s úgy érzed, jól jönne egy kis segítség. Elkezdtél azon dilemmázni, hogy ezt fizikailag hogyan fogod kivitelezni? 

Jó lenne, ha segítene valaki, de most az új munkatárssal együtt üljetek a saját lakásodban a nappaliban? És ha Neked el kell menned az ügyeket intézni, akkor őt hagyd otthon a lakásban, vagy menjen el Veled?

Ugye, hogy nem éppen ideális megoldás?

“B” verzióként szóba jöhet, hogy bérelsz egy irodát. De! Rendelkezik már a vállalkozásod akkora kerettel, hogy egy iroda bérleti díját, plusz egy alkalmazott bérét ki tudja gazdálkodni?

Ilyenkor jöhet remekül egy VA szerződtetése, akinek nem kell irodát bérelned, és nem fog a nappalidban sem ücsörögni.

Saját képzéseit, szakmai fejlődését magának finanszírozza

Ahhoz, hogy a munkatársaid hatékonyan végezzék a munkájukat, elengedhetetlen a folyamatos tanulás, fejlődés. Ez egy virtuális asszisztens alap érdeke, s nem kell folyamatosan arra ösztönöznöd, hogy képezze magát, tanuljon, végezze hatékonyabban a munkáját. Ezt ő mind meg fogja tenni saját érdekében, s ezt a tudását a Te vállalkozásod érdekében is kamatoztatni fogja. Mert hosszú távon neki is az az érdeke, hogy a Te vállalkozásod sikeres legyen. 

Szerződéses jogviszonyban dolgozik

Ezáltal Te mentesülsz a munkavállaló foglalkoztatásával járó adminisztrációs terhektől ( munkaszerződés, tájékoztatók, üzemorvos, munka-, balesetvédelem, stb.). Szerződésének részét képezi a titoktartás, mely munkájának fontos ismertetőjele. Egy jó virtuális asszisztens nem csak azért ügyel különösen a titoktartásra, mert a szerződése köti, hanem elemi érdeke is. Hiszen számára az ügyfelei bizalma a legfontosabb.

Adóit, járulékait ő fizeti saját maga után

Az általa megadott szerződés szerinti díján felül már nem kell plusz költségekkel, járulékokkal számolnod.

 

És hogy hosszú távon valójában miért olcsóbb egy virtuális asszisztens?

 

  • nem kell bajlódnod a fluktuációval járó nyűgökkel (munkatárs keresése, betanítás, kiléptetés, újabb munkatárs keresése, újabb betanítás, stb.);
  • egy idő után már nem szükséges őt instruálnod; magától, proaktívan fogja végezni a feladatokat,
  • egy olyan üzleti partnered lesz, akivel együtt sikerre viszitek a vállalkozásodat.

Ha kedvet kaptál, hogy kipróbálnál Te is egy virtuális asszisztenst, add föl bátran a hirdetésedet ingyen ebben a FB csoportban.

 

Ha még olvasnál a témában, írtam 2 e-bookot, amikben minden lényeges információt megtalálsz.

Csak kattitnts a kívánt könyv képére az alábbiakban:

keszen_allsz_egy_virtualis_asszisztensre-.jpg

igy_talald_meg_a_tokeletes_virtualis_asszisztensedet_2.jpg

 

“Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager”

Kiss-Márton Adrienn

irodamanager