Barion Pixel

Madarász Júlia már 3 éve csatlakozott a VAM – virtuális asszisztensek Magyarországon Facebook csoporthoz, ám eddig csendes megfigyelő volt, gyűjtötte az információkat. Idén már elég erősnek, felkészültnek érezte magát, hogy megpályázza a VAModi, vezető moderátori szerepkört a VAM csoportban. Virtuális asszisztens vállalkozóként ő is frissen indult, így ő talán kicsit más szemszögből is közelítette meg a VAModiságot. Ismét más szakterületről, ahol tudása, tapasztalata kiemelkedő, ezért egy percig sem kételkedtünk, hogy ő is új lendületet hozhat a csoportba. Pont ez teszi a virtuális asszisztenciát azzá, ami, hiszen rengeteg területről érkezünk és a már megszerzett tudásunkkal, tapasztalatunkkal támogatjuk a szolgáltatásunkat igénybe vevő vállalkozásokat. Ezév márciusában Juli tölötte be a VAModi, vezető moderátor szerepet a VAM csoportban, ahol ebben az egy hónapban ő határozta meg a témákat, amikről beszélgettünk, illetve amikkel építettük a virtuális asszisztensek közös tudásbázisát.

A hónap elején így mutatkozott be a közösség tagjai számára:

Informatikus könyvtárosként, kiadói szakirányon diplomáztam. Internetes alkalmazásfejlesztő, kiadványszerkesztő és multimédiafejlesztő OKJ-s végzettségeket szereztem. Szerteágazó érdeklődési körrel és tapasztalattal rendelkezem. Részt vettem marketing és webdizájn tanfolyamokon, végeztem összetett irodai munkát, rendezvényszervező, könyvtáros, marketing asszisztens és újságíró.

A fenti tevékenységek során elsajátítottam a rendszerekben való gondolkozás képességét és a munkáimhoz szükséges szoftverek intuitív használatát.

Szívesen tanulok új dolgokat, törekszek rá, hogy folyamatosan fejlődjek, képezzem magam. Ügyfelek igényeihez igazodva új eszközök, szoftverek használatát is szívesen megtanulom.

Régóta nyomon követed a hazai VA piac alakulását. Mik a tapasztalataid, benyomásaid?

Bár nemrég óta vagyok VA, valóban évek óta figyelem mi történik ezen a területen. Nemzetközi viszonylatban sok helyen már bevett gyakorlat VA-val dolgozni, de úgy tapasztalom, hogy itthon is egyre ismertebbek, népszerűbbek a virtuális asszisztensek. Valószínűleg a járvány által felgyorsult digitalizációs folyamatok, a távmunka és a home office előtérbe kerülése is kedvezően hatott az eddig hezitálók piachoz való viszonyulására.

Milyen szolgáltatásokat nyújtasz, miért pont ezeket?

Mivel tanultam kiadványszerkesztést, képszerkesztést, webdizájntervezést, honlapkészítést, ezért ezek adják a gerincét a szolgáltatáspalettámnak. De van tapasztalatom összetett adminisztratív területen, marketing asszisztensként, újságíróként is, így ezeket is felvettem a kínálatomba. Hasznomra válik az informatikus könyvtárosként elsajátított rendszerszemlélet is. Szívesen tanulok új dolgokat, törekszek rá, hogy folyamatosan fejlődjek, képezzem magam.

Milyen változáson ment keresztül a piac? Szerinted mennyire igaz, hogy ma már mindenki VA, aki annak mondja magát?

Nem alaptalan a felvetés 😀 Ahogy egyre többen jelennek meg a piacon elkerülhetetlenül akadnak köztük olyanok is, akik nem eléggé felkészültek. De szerintem azok, akik nem nyújtanak megfelelő szolgáltatásokat el fognak tűnni – viszont a velük való rossz tapasztalat megmarad a partnerek emlékezetében. Aki egyszer megégeti magát, az utána már bizalmatlansággal fordul a VA-k felé, de ez tulajdonképpen más területeken, szakmákban is ugyanígy van.

Mi keltette fel az érdeklődésedet a VAModi iránt?

Jó lehetőséget láttam benne, hogy megmutathassam magam egy magas értéket képviselő, támogató szakmai csoportban. Ezenfelül hiszek az együttműködés erejében. Így örömmel csatlakoztam a VAModik külön csoportjához, ahol mindenki azon az alapelven van, hogy a szakmai összefogás nem gyengíti, hanem segíti az abban résztvevőket.

Milyen élmény volt egy hónapig, a VAM csoport vezető moderátorának lenni?

Jó élmény volt. Szerencsére sok pozitív visszacsatolást kaptam. Egy indulást fontolgató tag privát üzenetben is megkeresett pár kérdéssel – ha csak egy embernek tudtam segíteni, akkor már volt eredménye.

Mi jelentette számodra a legnagyobb kihívást VAModi-ként?

Talán az, hogy olyan témákkal készüljek, amik kellő információt adnak át, de megfelelnek a platform sajátosságainak és nem liturgikus hosszúságúak.

Aki még nem hallott a VAM közösségről, a VAModiról, de szimpatikus számára a virtuális asszisztencia, mit mondanál, miért csatlakozzon a VAM csoporthoz?

Azért, mert itt olyan szakmai közösséghez csatlakozhat, ahol az érdeklődők tájékozódhatnak, ismereteket gyűjthetnek és ez alapján könnyebben eldönthetik, hogy nekik való-e ez a terület. A régóta pályán működő, tapasztalt asszisztensek pedig megvitathatják szakmai kihívásaikat, kérdéseiket, tapasztalatukat.

Ha egy mondatban kellene összefoglalnod a VA esszenciáját a hozzánk forduló vállalkozóknak, mi lenne az a mondat?

Különböző területeken, rugalmas feltételeket biztosító, magas szintű szakmai segítség az elfoglalt vállalkozóknak.

Miért tartottad fontosnak, hogy az általad hozott témák, posztok bekerüljenek a virtuális asszisztensek köztudatába? Mik voltak ezek a témák?

Két fő témára fűztem fel a bejegyzéseket, a rendezett munkakörnyezet fontosságára és különböző szempontokból az elektronikus munkavégzés biztonságosságára.

Alapvetésként tekintek a rendszerezett munkakörnyezetre, egyáltalán a rendszerekben való gondolkodásra. Mégis, korábban alkalmazottként azt tapasztaltam, hogy ez nem mindenki számára egyértelmű, kicsit erre akartam rávilágítani. Sokan dolgoznak strukturálatlanul, ennek következtében elvesznek, visszakövethetetlenné válnak a régi anyagok (akár az elektronikus, akár a papíralapú dokumentumok, akár a céges levelezés szintjén).

A biztonság (pl.: adatbiztonság, jelszavas védelem) kérdését pedig kiemelten fontosnak tartom az ügyfelekkel való bizalom kiépítése során. De lényeges abból a szempontból is, hogy a kezdők megbízható partnerekkel tudjanak együtt dolgozni.

Köszönöm szépen az interjút és munkádat!

#hajráVAM!

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Megoldás egy virtuális asszisztens

Megoldás egy virtuális asszisztens

Megoldás egy virtuális asszisztens! De mire is? Ezt a kérdést járja körbe ezúttal Szűcsné B. Boglárka, 2020. december havi VAModink, akit egy 2019.10.28-án a Világgazdaság által publikált kutatás cikkírásra inspirált. Igazi csapatmunka lévén, a grafikát Domokos Anna,...

A megoldásra fókuszálj a probléma helyett

A megoldásra fókuszálj a probléma helyett

Megoldásra fókuszálj a probléma helyett - a covid sokak számára okoz, okozott nehézséget. Ahányan vagyunk annyiféle eszközt, módszert kerestünk, találtunk az időszak túlélésére. Ezúttal a virtuális asszisztens (VA) kínálati piacra frissen belépő Távasszisztencia...

Decemberi VAModival beszélgettünk

Decemberi VAModival beszélgettünk

Szűcsné B. Boglárka még csak 2 hónapja csatlakozott a VAM - virtuális asszisztensek Magyarországon Facebook csoporthoz, amikor már jelentkezett is a következő VAModinak. Virtuális asszisztens vállalkozóként is frissen indult, így ő talán kicsit más szemszögből is...