Barion Pixel

Azt hiszem ez az egyik legfontosabb kérdés, ami azután felmerülhet bennünk, hogy már tisztáztuk ki a virtuális asszisztens. Amikor tervezzük virtuális asszisztensként a munkát sokszor jön a kérdés, hogyan lesznek ügyfeleink? Ehhez Virtuális Asszisztens Magyarországon facebook csoportban a leckék között is találsz segítséget, Adrienn is sokszor írt már róla cikkeket, posztokat, a VAModik is hoztak tippeket, én pedig most megpróbálom egy helyre a lehetőségeket itt összeszedni.

1. Nézz körül az ismerősök között
Ez azt is jelenti, nézz körül akár a saját településeden, a facebook ismerőseid között, kinek milyen vállalkozása van. Beszélj róla, keresd fel őket, ha nem tudnak róla, hogy mivel foglalkozol, akkor nem fogsz eszükbe jutni, amikor a fejükre nő az adminisztráció. Ha valaki a környezetedben irodai adminisztrátort keres, akkor érdemes először telefonon beajánlanod magad, hogy üljetek le, és gondolják át, ténylegesen szükségük van-e egy 8 órás adminisztrátorra, vagy tudod-e őket segíteni virtuálisan. Nincs veszíteni valód, ismerek ezzel kapcsolatban is sikertörténetet.

2. Hirdesd magad a keres-kínál csoportban
A keres-kínál csoportban nem csak arra van lehetőséged, hogy a felkínált lehetőségekre írj, időnként érdemes saját szolgáltatásaidat is megjelentetni, több virtuális asszisztens szerzett már így ügyfelet, hogy a hirdetése alapján keresték meg. Szűcs Dóra és Dudásné Sulik Orsolya (augusztusi és januári VAModik) tudnak erről mesélni.

3. Kérj ügyfeleidtől ajánlást
Ha nem ad magától, akkor merj kérni. Fontos, hogy minél több referenciával rendelkezz. Akár a weboldaladra, akár egy felkínált hirdetésre való jelentkezésnél fel tudod használni. Természetesen nem minden ügyfeled fogja szívesen megadni a telefonszámát, de egyet legalább szerezz, akit a leendő megbízó akár fel is hívhasson. Ha valakivel csak egy bizonyos projekten dolgoztál együtt, akkor is kérj egy ajánlást az ügyféltől.

4. Legyél tagja a VAM adatbázisnak
Adrienn a sok éves szakmai tapasztalata miatt sokszor keresik meg, hogy ajánjon nekik VA-t egy-egy bizonyos együttműködésre. Neked ezzel kapcsolatban csak annyi a dolgod, hogy tagja leszel az adatbázisnak, hiszen első körben itt néz körül Adrienn, amikor egy VA-t ajánl ki. Ha tagja vagy, akkor egy számodra releváns munkára téged is ki tud ajánlani.

5. Névjegykártya legyen mindig nálad
Akár csak a kisboltba ugrasz le, legyen nálad. Többször hallottam előadásokon, hogy mennyire fontos. Amíg nem tapasztaltam saját magam, addig én is furán néztem. De megtörtént egyszer, hogy a boltba futottam össze egy régi ismerőssel, beszélgetni kezdtünk és hamar kiderült, hogy érdekelheti a szolgáltatásom. Gyorsan előkaptam egy névjegykártyát, ahol a telefonszámom, e-mail címem és weboldalam is szerepel. Két nappal később már hívott is, hogy beszéljünk arról mikor tudnánk elkezdeni együtt dolgozni, hiszen ő megnézte a weboldalam, áraim és sok féle szolgáltatásom is érdekelné.

Most nézzük miket tanácsolnak a VAModik, az eddig elhangzottakon kívül:

6. Molnár Barna tippjei:
Barna már sok cikket és posztot is írt az ügyfélszerzés témában a VAM oldara is.

  • Partnerkapcsolat más virtuális asszisztensekkel
    Hiszen ahogyan te sem értesz mindenhez, más virtuális asszisztensek sem. Jó, ha megtalálod azokat a virtuális asszisztenseket, akikkel adott esetben együtt tudsz dolgozni, megbízol bennük, ők is benned. Jól kiegészítve egymás tevékenységeit, akár rajta keresztül is jöhetnek új ügyfeleid projektmunkára, vagy hosszú távra.
  • Énmárka annyira nem direkt, hogy már indirekt. Egy jól felépített saját brand, növeli a bizalmat, a megbízási kedvet, és segíti a beazonosítást.
  • Nézd át a másoktól évek alatt begyűjtött névjegyeket: A direkt megkeresés nem mindig az ördögtől való, és a Névjegy alapján még GDPR legál’ is. Lehet, hogy az új ügyfeled ott porosodik a polcon/fiókban…

7. Dudásné Sulik Orsolya tippjei:
Orsi saját tapasztalait is megosztotta, mi és hogyan vált be számára. Ezek közül most csak azt emelem ki, ami számára a leghasznosabb volt az ügyfélszerzésnél.

  • Lépj ki az online térből! Ami igazán áttörés volt számomra, az az, hogy számos rendezvényen és képzésen lehetőségem volt megjelenni (sok közülük Kamara által szervezett esemény, vagy oktatás volt). Ott pedig szorgosan éltem a networking erejével. Azóta számos üzleti reggelire is meghívót kaptam, ahonnan számos KKV szektorbeli ügyfél érkezett. Kommunikáld rendszeresen, hogy mivel foglalkozol! Új ügyfelek esetében nagyon jól esett, mikor belekezdtem a saját pitch-embe, ők leállítottak azzal, hogy “Tudjuk, Orsi, hogy mivel foglalkozol! Utánad olvastunk. Ezért is kerestünk meg.”
    Szóval ki kell mozdulni a monitor mögül! Ismerkedni! Kapcsolati tőkét építeni!

8. Bindisné Román Katalin tippjei:
Kata is hozott ötleteket, tippeket VAModisága alatt a csoportba, de lássuk csak összefoglalva, szerintem mik a legfontosabbak.

Legyél:

  • Látható
  • Elérhető
  • Megtalálható
  • Hiteles
  • Etikus

+1 tipp Domokos Annától:
Írj cikket a VAM oldalra a szakterületedről. A cikkben feltüntetjük neved, elérhetőségeid, weboldalad, így innen is érkezhetnek számodra potenciális megkeresések.

Réka
VAModi

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

A legfontosabb tudnivalók az elektronikus aláírásról

A legfontosabb tudnivalók az elektronikus aláírásról

Az alábbi cikk a Wolters Kluwer képzési központ Elektronikus aláírás és hitelesítés című ingyenes kurzusa alapján készült. A tananyag elsősorban ügyvédek számára járta körbe a kérdést, de mezei felhasználók szempontjából is tartalmazott érdekes információkat.

Virtuális asszisztenst mindenkinek!

Virtuális asszisztenst mindenkinek!

A pandémia hatására Magyarországon is felgyorsult a digitalizáció folyamata. Sok olyan cég is belekóstolt a home office és a videókonferenciák világába, amelyek eddig ódzkodtak az online munkavégzés minden formájától. Ennek köszönhetően a virtuális asszisztensek is jobban a cégek látókörébe kerültek.

Hogyan tárgyaljunk könnyedén?

Hogyan tárgyaljunk könnyedén?

Egy vállalkozás nagy felelősség, de hiszen ezt Te pontosan tudod. A Virtuális asszisztensek többsége főállásban, egyéni vállalkozóként nyújtja szolgáltatásait. Miért fontos ez most?! Mert, mint egyéni vállalkozó egyszemélyben vagy a cégedben általában minden, ami...