A Magyar Marketing Fesztiválon a virtuális asszisztensek már évek óta rendszeres látogatók. Sőt ez már a második év, volt, hogy a VAM – Virtuális Asszisztensek Magyarországon közösségünk médiapartnerként is támogatt a rendezvényt. Előző évi élménybeszámolóinkat itt és itt olvashatod az eseményről. A 2021-es fesztiválról augusztus havi #VAModink, Szűcs Dóra írt beszámolót, aki élete első marketing fesztiválján járt!
- január tanulással indult számomra, hiszen volt még 2 vizsgám az egyetemen. Azok sikerei után, alig vártam a huszonegyedikét, a Marketing fesztivál napját!
Korábban is hallottam erről az eseményről, de tavaly még nem volt releváns számomra ez. Köszönhetően egy remek közösségnek, és e csoport vezetőjének, kedvezményesen váltottam jegyet! (csoport: Virtuális asszisztensek, vezető: Kiss-Márton Adrienn)
Napokkal a rendezvény napja előtt már jöttek az infók e-mailben, és a MF Facebook oldalára is érkeztek a kedvcsináló posztok. Láttuk az előadókat, a cégeket. Időben megérkezett a link is, hogy be tudjak regisztrálni és a napján be tudjak jelentkezni az online térbe. Mert, hogy az idei rendezvény a covid okán a virtuális térbe kényszerült.
Gyorsan kipróbáltam a linket, sikerült elsőre. Kész.
Hogyan készültem a fesztiválra?
Előre letöltöttem az előadások listáját. 2 teremeben egyszerre voltak előadások, ezért listát és napirendet írtam magamnak, hogy mikor, melyiken veszek részt élőben. Felírtam, mire nem jutok el délután (mert mennem kell a kisfiamért az oviba), hogy majd azokat el ne felejtsem visszanézni másnap!
A nagy nap
Első eladás amin részt vettem a Mennyit ér a céged, Egerszegi Krisztiánnal. Itt kiemelten hasznos volt az üzleti modell, amit mutatott, mely megmutatja mennyit ér a cég és mi az ami tényleg sokat ér a cégnek. Az előfizetéses rendszerek vannak a toplista élén, amit itt is és más webináron is hallottam már. Javaslom is minden ügyfélnek, hogy építse ki a rendszert. Manikűrös ügyfelemmel például úgy csináljuk, hogy kapnak a vendégek egy kártyát, amin vezetik hány alkalom hiányzik még a 10. egyben ingyenes manikűr szolgáltatáshoz!
Következett az Instagram marketing Berki Zsolttal. Itt konkrétan csak írtam és írtam. Számos hasznos információt kaptam a 2021-es év trendjeiről, és jó pár megerősítést, hogy jó az irány amin én haladok mint üzleti Instagram használó és tanácsadó! Ilyen infó volt például, hogy a videós tartalmak jobb elérést hoznak és a sztorikat minden nap szorgosan kell tölteni, hogy hosszútávon elég nézőt hozzanak!
A harmadik session a Márkaépítés téma volt, a BrandBirds vezetője, Mészáros Róbert előadásában. Borzasztó hasznos tudást adott át és irányt, hogyan kell egy márkát felépíteni, mégis nekem főleg az ragadt meg, hogy elmondta, milyen fontos egy vállalkozásnak, hogy legyen virtuális asszisztense. Nekik is van, imádják és ajánlják mindenkinek, hogy dolgozzon virtuális asszisztenssel mert leveszi a terhet a vállalkozókról/vállalkozásról! Írtam is gyorsan a VA csoportba, hogy mindenki tudja meg, igenis van olyan vállalkozó aki a jó hírünket kelti. Sőt. Sok ilyen van. Külön jól esett, hogy pár nap múlva az említett VA, Judit a BrandBirds-től írt nekem instán és váltottunk pár szót!
Ezután szünetet tartottam és ebédeltem
12:45-kor kezdődött a Nyerő közösségi marketing stratégiák 2021–ben. Megtudtam, lesz pár változás adatvédelem kapcsán és ezért a konverziós API-t be kell állítani a weboldalakon minél hamarabb, ha azt akarjuk, jó elérésekkel menjenek tovább a Facebook hirdetések. Valamint itt is beigazolódott: jól csinálom, amit Lévai Richárd, az előadó kitért rá, mennyire jól mennek a LEAD alapú Facebook hirdetések. Én is előszeretettel használom őket, egy 5 fős képzésre, 80 főt toboroztam vele pár nap alatt tavaly. Jaj itt még nagy kedvencem volt a pezsgő piramis … Azóta ezt használom minden nap.
Lévai Richárd (LiftUp) már az előző Marketingfesztiválon is elismerően beszélt a virutális asszisztensek gyakorlati hasznáról:
“Előadásában elhangzott, hogy a virtuális asszisztenseket okosan érdemes használni a meglévő erőforrásaink bővítésére. A rengeteg social media csatornán való jelenlétre nem problémaként érdemes tekinteni, hanem meg kell találni azokat a megfelelő embereket, akik az adott tartalomból, amit mi legyártottunk, képesek a különböző csatornákra, a célcsoportnak megfelelően átdolgozni, konvertálni, implementálni az adott tartalmat.”,
A virtuális asszisztensekben azóta sem csalódott, így most is elismerően beszélt munkánkról.
Sipos Zoltán, tartalmi evolúcióról szóló prezije igazán filozofikus volt, de nagyon érdekes! Az egyetemen tanult témákat is érintette, kedvenceim: a Zero Moment of Truth és a mondás:
A tartalom a király. (Bill Gates)
A nap utolsó előadása, amin részt tudtam venni, Papp Gábor azaz thePitch által a Keresőoptimalizálás 2021-ben. Itt ajánlanám követni őt, én a hírleveleit is olvasom egy éve már, és csak hasznos, friss tartalmakat kapok!
14:25kor végeztem a nappal, mert 3kor indulás az oviba… Addig, abban a maradék fél órában, elmentettem minden előadás anyagot, letöltöttem a kedvezményeket bemutató katalógust, és azt lapoztam át.
Este megnéztem Vajda Éva- Marketing stratégia- üzleti tervezés 2021 előadást. Imádtam! A tollam füstölt annyit és olyan gyorsan jegyzeteltem! Fontos mondat, amit most itt hagyok:
A taktika nem helyettesíti a stratégiát!
Ajánlott Éva egy könyvet, még nem olvastam, de már megrendeltem: A háború művészete.
Pár napja kaptam meghívót, egy titkos és zárt csoportba, ahová a fesztiválozókat hívják meg. Ott folytatódik tovább a történet..
Biztos, hogy jövőre is részt veszek, talán akkor már élőben, és nem online. Bár nekem ez tökéletes és kényelmesebb volt, mint utazni NYH-BP oda -vissza egy nap alatt. Miért csak a fővárosban vannak a nagy események?!
Szűcs Dóra