Ne szépítsük: Amit üzensz magadról, az leszel a VA piacon!
Figyelj kedves, VA! Minden egyes szavad, posztod, megnyilvánulásod egy képet fest rólad. Tudatosan vagy sem, folyamatosan kommunikálsz. És ha virtuális asszisztens vagy, akkor érdemes megjegyezned: amit üzensz magadról, azt is fogják gondolni rólad. Ez hatalmas lehetőség, de egyben egy veszedelmes csapda is.
VA képzés? Add el az álmot, de ne a hazugságot!
Ha VA-képzést hirdetsz, oké, add el az álmot! A szabadságot, a flexibilitást, a „lehetek anyuka és sikeres üzletasszony is” illúzióját. Persze, mutasd be a lattét a MacBook mellett, a „gyors posztot az ügyfélnek” feelinget. Ez bejön, erre harapnak a pályaváltók. A marketinged működik, eléred a célközönséged.
De van egy alapvető gond:
Ez a kép egy hazugság. És ez nekik is fájni fog.
Ez nem a VA hivatásról szól, hanem egy kényelmes, de valótlan illúzióról. Ha komolyan gondolod a VA munkát, akkor te nem a mosatlan edények közt főzögetve kapkodsz.
Te
- felelősséget vállalsz.
- Határidőket tartasz.
- Ügyféladatokkal, érzékeny információkkal dolgozol.
Sok VA panaszkodik nekünk, hogy nem veszik őket komolyan. Tudod, miért?
Mert ők maguk sem veszik komolyan magukat!
Ügyfelet akarsz? Akkor ne a csajos kávézást mutogasd!
Képzeld el, hogy egy cégvezető épp VA-t keres. Megnézi a profilodat. Mit lát?
- Közös fotó barátnőkkel kávézáson?
- Egy gyenge stock fotó laptopról?
- Inspiráló idézetek arról, milyen jó szabadnak lenni?
Ez nem üzenet. Ez egy azonnali kuka.
Ha ügyfelet akarsz, akkor a kommunikációd lényege a következő:
- Mit tudsz? Pontosan, kézzelfoghatóan!
- Milyen rendszerekben vagy otthon?
- Hogyan kommunikálsz? Profin, egyértelműen?
- Milyen típusú ügyfelekkel dolgozol szívesen? Legyél konkrét!
És akkor itt állj meg egy pillanatra, gondold végig. Ha Te lennél az, akinek szükséged van adott témában egy szakértőre. Egy olyanra, akire rábízod a bankszámla adataidat, a vállalkozásodat, amit addig építettél. Akkor az alábbi 2 kép közül melyik kelti Benned azt az érzést, hogy igen, rá rá merem bízni az üzletemet:
És igen, persze lehetünk empatikusak, megértőek. De ne áltassuk magunkat. Amikor egy ügyfélnek az üzleti sikeréről van szó, akkor számára az lesz a fontos, hogy a Rád bízott információk valóban titokban maradjanak, a határidőkre ne neki kelljen figyelmeztetnie és az, hogy a háttérben Nálad mi zajlik otthon, az maradjon a Te dolgod.
Ha nem tudod megmutatni, hogy VA-ként kompetens vagy, akkor a munkád el sem jut odáig, hogy önmagát eladja. Az első benyomást nem a tudásod, hanem a kommunikációd adja.
A kettő nem ugyanaz. És ne is próbáld összekeverni!
Ahogy a fodrász sem a reggeli cappuccinójával reklámozza magát, hanem a vágásaival. Ahogy a műkörmös sem a bejövő vendégekkel pózol, hanem a kész munkájával mutatja meg, mit tud. Ugyanez igaz rád is.
Szóval még egyszer: nagyon nem mindegy, mit és hogyan kommunikálsz önmagadról. Ha VA-képzést adsz el, adj álmot, vattacukrot, csillámpónit. Ha ügyfelet keresel, adj kompetenciát. A kettő nem zárja ki egymást, de nagyon nem ugyanaz a pálya.
A kérdés csak az: mit akarsz, kihez beszélsz, és mi a célod? Ha ezt tisztán látod, a kommunikációd is kristálytiszta lesz.
A Virtuális Asszisztensek Magyarországon Egyesület: Nem cukorkát osztunk, hanem az utadon támogatunk!
Mi, a Virtuális Asszisztensek Magyarországon Egyesületnél, hiszünk abban, hogy a szakértelmed a legnagyobb értéked. Nem kényelmes illúziókat adunk neked, hanem a valóságot. Támogatunk a fejlődésben és a megvalósításban, mert a célunk, hogy te valóban kiemelkedő VA legyél. Számíthatsz ránk, még akkor is, ha rögös az út. Nem hagyunk cserben, de vattacukrozni a majálison fogunk közösen.
Na, szóval, hol csúszott félre eddig a kommunikációd? Vagy már régóta profin csinálod? Írd meg bátran!