Barion Pixel

Hova tűnnek az ügyfelek? 5 titkos tipp, hogy VA-ként soha többé ne veszíts el megbízást!

Számos (kezdő) virtuális asszisztens (VA) szembesül azzal a problémával, hogy árajánlat és tárgyalás után a potenciális ügyfelek eltűnnek, nem hívják vissza őket, és végül nem írnak szerződést. Ez frusztráló lehet, különösen, ha rengeteg időt és energiát fektettél az üzlet megszerzésébe. Az ilyen helyzetek azonban lehetőséget kínálnak a fejlődésre és a hosszú távú siker elérésére. Első olvasatra, ez tudom, hogy hihetetlennek tűnhet, de bízz bennem és a 10+ éves VA piacon szerzett tapasztalatomban. Most megosztom Veled a hogyanokat. Nézzük meg, hogyan lehet előnyt kovácsolni az eltűnt ügyfelekből és hogyan építhetsz sikeres VA vállalkozást.

1.A kezdeti csalódás kezelése

Először is fontos megérteni, hogy nem baj, ha egy potenciális ügyfél eltűnik. Bár rövid távon csalódást okozhat, hosszú távon valószínűleg nem működött volna a munkakapcsolat. Az ügyfelek kiszűrése segít abban, hogy csak azokkal dolgozz, akik valóban értékelik a szolgáltatásaidat és hosszú távú együttműködésre törekszenek. Virtuális asszsisztens vállalkozóként Neked is az a célod, hogy hosszú távon, kiszámítható bevételeid legyenek. Ehhez elengedhetetlen, hogy jó ügyfeleid legyenek. A jó ügyfeleket szűrni kell.

2. Ellenőrző pontok beépítése

A folyamat optimalizálása érdekében érdemes lehet beépíteni néhány ellenőrző pontot a munkamenetedbe. Ezek segíthetnek abban, hogy időben felismerd azokat az ügyfeleket, akik esetleg nem komoly érdeklődők. Ilyen szűrést segítő módszerek lehetnek például:

Előzetes kérdőív: Készíts egy rövid kérdőívet, amit a potenciális ügyfeleknek ki kell tölteniük, mielőtt árajánlatot adnál nekik. Ez segít abban, hogy jobban megismerd az igényeiket és szándékaikat.

Puhatoló konzultáció: Ajánlj fel egy ingyenes vagy kedvezményes konzultációt, ahol részletesebben beszélhettek a projekt részleteiről. Ez az alkalom lehetőséget ad arra, hogy megértsd, mennyire elkötelezett az ügyfél.

Határidők és nyomon követés: Állíts fel határidőket az árajánlatok elfogadására és tarts nyomon minden kapcsolatfelvételt. Ha egy ügyfél nem reagál időben, érdemes lehet továbblépni.

Ne feledd:

“A Te vállalkozásod, a Te szabályaid!”

3. Kommunikáció és marketing fejlesztése

Fontos, hogy folyamatosan fejleszd a kommunikációdat és marketingedet, hogy a valóban számodra potenciális ügyfeleket érd el. Gondold végig, hogyan lehetne még egyértelműbben kommunikálni a szolgáltatásaid értékét és előnyeit. Lehet, hogy a jelenlegi marketinganyagaid nem tükrözik pontosan azt, amit nyújtani tudsz, ezért érdemes frissíteni őket.

Egyesületünk alapító tagjával, Molnár Barnával még 2019. elején írtunk egy cikket a marketing eszközökről, amik segíthetnek Neked. Itt találod ezt a cikket.

4. A türelem és kitartás ereje

Ne feledd, hogy nem minden ügyfél tűnik el örökre. Előfordulhat, hogy csak időre van szükségük, hogy megérjenek a döntésre. Az elmúlt több mint 10 év során sok olyan vállalkozóval találkoztam, akik eleinte csak kíváncsiak voltak, de valójában nem akartak semmit kiszervezni. Azután érlelték a gondolatot, majd évek múltán jelentkeztek. Sőt, volt olyan ügyfelem is, akivel elkezdtünk együtt dolgozni, majd két hónap után rájött, hogy nem ilyen jellegű támogatásra van szüksége. Ekkor szétváltak útjaink, de a mai napig megkeres rendszeresen apróbb projektek kapcsán.

5. Tanulságok levonása

Minden árajánlat és tárgyalás tanulságos lehet. Érdemes visszatekinteni ezekre az alkalmakra, megvizsgálni, mi működött és mi nem, majd beépíteni a tapasztalatokat a jövőre vonatkozóan. Így fokozatosan kialakíthatod a saját, jól működő folyamataidat, és egyre jobban megértheted, mi az, ami nálad és neked működik.

Összegzés

Az eltűnt ügyfelek kezelése kulcsfontosságú része a VA vállalkozás sikerének. Az ilyen helyzetekből tanulva fejlesztheted folyamataidat, kommunikációdat és marketingedet. A türelem, kitartás és a tanulságok levonása segít abban, hogy hosszú távon sikeres és stabil munkakapcsolatokat építs ki. Ne feledd, minden tapasztalat hozzájárul ahhoz, hogy egyre jobb VA váljon belőled, és végül megtaláld azokat az ügyfeleket, akik valóban értékelik és igénylik a szolgáltatásaidat.

Ha van olyan téma, ami számodra is bosszantó vagy elakadtál, hogy VA-ként hogyan kezeld, írj nekünk egy emailt a szia@vamagyarorszag.hu címre és igyekszünk egy informatív blogcikkben válaszolni rá, hogy a tudásmegosztással támogassuk közösségünk épülését.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

5 poszttípus, amit soha ne posztolj a VA oldaladra

5 poszttípus, amit soha ne posztolj a VA oldaladra

A Facebook, az Instagram, a Threads hatékony platformok lehetnek egy virtuális asszisztens számára ahhoz, hogy kapcsolatot tartson az ügyfelekkel, növelje a láthatóságát, és bemutassa szakmai kompetenciáját. Azonban nem minden tartalom alkalmas erre a célra. Íme 5...

Virtuális Asszisztensek: Az üzleti bizalom pillérei II.

Virtuális Asszisztensek: Az üzleti bizalom pillérei II.

Virtuális Asszisztensek: Az üzleti bizalom pillérei II. Az elmúlt hetekben ismét megingott a bizalom a virtuális asszisztensekben, így több blogbejegyzést is szenteltünk a témának, hogy visszaszerezzük, visszaállítsuk ezt a bizalmat. Ennek kapcsán fogalmaztunk meg egy...