Ismét találtunk egy kincset az Irodamanager oldalon, ahonnan áthoztuk Adrienn korábbi (2017-es) cikkét. A cikk ma is aktuális, az első lépés mindig a felismerés, utána tudunk csak a rossz szokásokon változtatni. Nézd meg, hogyan segíthetünk a megoldásban. 

Hogyan segít a változásban, ha felismered a halogatást?

 

Ha rendszeresen elmulasztod a fontos határidőket, nem végzed el a szükséges feladatokat, vagy csak egyszerűen túl sok időt töltesz rutinfeladatokkal, mint pl.: az e-mailjeid ellenőrzése ( napjában kb. 100-szor megnézed), talán mind annak a jele, hogy halógató típus vagy.

Az emberek többségénél a halogatásuk hátterében három fő ok van:

  • szeretik a szorító határidők érzését,

  • el akarják kerülni az unalmas, hervasztó feladatok elvégzését, vagy

  • nem tudják eldönteni melyik feladatot csinálják meg először, így inkább úgy döntenek, egyiket sem csinálják meg.

Nálad melyik játsza a fő szerepet a halogatásban?

Ahhoz, hogy kezelni tudd a problémát, először mindenképpen ki kell derítened az okot. Amennyiben megtalálod a vállalkozásodban azt a pontot, amire jellemző a halogató hozzáállásod, itt az ideje kitalálnod, hogyan is tudsz véget vetni ennek a viselkedésnek. Az esetek többségében az a megoldás, hogy azt mantrázod magadnak: “mától jobban beosztom az időmet”, vagy “ mától nem nézem óránként a Facebookot”, nem fogja megoldani a problémádat ( vagy legalábbis nem fog segíteni abban, hogy megoldd a fontos feladataidat).

A halogatásra való hajlamon csak úgy tudsz túljutni, ha megváltoztatod a szokásaidat, viselkedésedet, ami eddig megakadályozott abban, hogy megoldd a fontos feladatokat.

 

Üzleti /privát céljaid meghatározása

Egyetlen módja a munka tologatása elleni küzdelemnek, ha napi szinten készítesz magadnak teendők listát. Remélhetőleg a feladatok közül néhány élvezetes lesz, de őszintén szólva, nagy valószínűséggel a legtöbb nem, így el kell fogadnod, hogy néhány feladat unalmas lesz és néhány közülük akár idegesítő is. De ha egyszer sikerül szembesülnöd vele, hogy ezek a feladatok szükségesek a vállalkozásodhoz és hatással vannak annak sikerére, talán egy kicsit érdekesebbé válnak.

Készíts egy listát a személyes és az üzleti céljaidról, amik megfelelnek a napi teendő listádon szereplő feladatoknak.

Néha ez is elegendő ahhoz, hogy felhagyj végre a halogatással.

A virtuális asszisztens szerepe

Egy virtuális asszisztens át tudja venni Tőled azokat a feladatokat, amiket nem tudsz, vagy nem szeretsz elvégezni. Így biztos, hogy időben elkészülnek. Ha van egy igazán jó virtuális asszisztensed (mert nem mindenki VA, aki annak látszik), akire számíthatsz, akkor Te foglalkozhatsz olyan feladatokkal, amiket szívesen csinálsz, és több időd lesz a hobbydra, vagy más üzleti lehetőségek kiaknázására, esetleg a jelen üzleted fejlesztésére.

Bár egy VA nem tudja megakadályozni a halogatásaidat, egy hatékony VA a helyes úton tud tartani azzal, hogy határidőre megcsinálja a feladatokat, megoldja azokat az unalmas feladatokat, amiket utálsz, vagy leegyszerűsíti a “feladat-függő” döntéshozatalt. A feladataid kiszervezése egy VA-nak természetsen minimális szinten megköveteli a Te részvételedet is a folyamatban, mégis magában hordozza az üzleti és személyes sikereid elérésének jutalmát.

Legyőzni a halogatást

A halogatás egy tanult viselkedés. Ha össze tudod kapcsolni az üzleti / személyes céljaidat azokkal a feladatokkal, amik segítségével el tudod érni ezeket a célokat, nagyon gyorsan látni, érezni fogod az elvégzett munkák gyümölcsét. Ezzel a problémával nem kell egyedül megküzdened, sőt. Talán csak egy VA-ra van szükséged, aki felszabadít a szorító határidők okozta stressz alól, vagy megmenekít a végeláthatatlan, unalmas feladatok elvégzésétől.

Talán teljes mértékben nem fogod tudni legyőzni a halogatásra való hajlamodat, de ha a halogatást kiváltó probléma megoldására szerződtetsz egy VA-t, máris biztosíthatod, hogy a halogatás ne álljon a valódi sikered útjába.

Amennyiben úgy döntesz, hogy egy VA segítségére lenne szükséged:

  • keresést indíthatsz a legnagyobb keres-kínál csoportban
  • vagy írj a szia@vamagyarorszag.hu e-mail címre, és Adrienn több, mint 20 éves HR tapasztalatával, VA szakértőként segít a megfelelő VA kiválasztásában.

VAMTeam

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.