Barion Pixel

Te is elfoglalt vállalkozó vagy? Te is állandó időhiányban szenvedsz?

Elgondolkodtál már azon, hogy hogyan gazdálkodsz az időddel? – Nem, nem ez nem egy újabb időmenedzsment tréning. Arra vannak nálam jóval szakavatottabb személyek. De néhány praktikus szempontot a saját tapasztalatomból most megosztok Veled.
Jól osztod-e be a munkára szánt idődet és az az idő valóban a profitot termeli-e, vagy csak megy vele az energiád fölöslegesen. Ebben a blogcikkben most nem a kiszervezés előnyeiről fogok Neked beszélni, hisz arról olvashatsz az ingyenes e-bookjaimban is.
Most inkább segíteni szeretnék Neked abban, hogy milyen apró praktikákkal tudod növelni Te saját magadnak a hatékonyságodat. Mert az időbeosztás valójában tapasztalataim alapján priorizálást jelent! 
Az eredeti cikk az irodamanger oldalamon került először publikálásra 2018.08.07-én.
Veled hányszor fordul elő egy-egy futó beszélgetés, chat üzenet-váltás kapcsán, hogy fölajánlod: “hívj fe holnap bármikor”. ? Belegondoltál, hogy ez mit jelent? Ez azt jelenti, hogy mások fogják beosztani a Te idődet helyetted.
Ismerős a helyzet, mikor épp elmélyültél egy feladat megoldásában, kidolgozásában és
  • becsörög a telefon,
  • Rád írnak messengeren,
  • épp valamelyik eszközöd pittyen egyet.

Mi történik ilyenkor?

Odanézel, válaszolsz, tovább kattintasz és …. hopp azon veszed észre magad, hogy fogalmad sincs hol tartottál, mert abban a pillanatban máris kizökkentél az adott feladatból, újra kezdheted a fonal felvételét, az elmélyülést, s már azt sem tudod hol tartottál, hagyod az egészet a csudába. Ez innentől kezdve frusztrál Téged, nyomaszt és folyamatosan azon kattog az agyad, hogy valahogyan be kéne fejezni mégiscsak azt a munkát.
Abszolút megértelek és tudom miről beszélsz. A saját bőrömön tapasztalom, tapsztaltam. Világ életemben imádtam “egyszerre” ezer dologgal foglalkozni munkavállalóként, vezetőként.
Nőként egyébként is képesek vagyunk “egyszerre” több dologra koncentrálni. Valójában azonban ez az “egyszerre” több dolog nem egy időben valósul meg, hanem az agy folyamatosan kapcsolgat ide-oda, amit mi úgy érzékelünk, hogy egyszerre, párhuzamosan csináljuk. (Erről több kutatási eredmény is megjelent már az elmúlt időszakban.)
Ez roppant fárasztó és rengeteg energia megy el vele teljesen fölöslegesen. – Gondolom ezt Te is érzékelted már!?
Talán a korom, talán a gyermekem születése, talán a saját vállalkozás építése, talán az összes körülmény együttesen ébresztett rá arra, hogy tudatosabban figyeljek az energiáimra és az időmre. Hogy valóban én osszam be az időmet és ne hagyjam, hogy azt mások osszák be helyettem.

Hogy én hogyan csinálom?

Sokan óckodnak a home officetól, mert ott valóban hatalmas szükség van a feladattudatra, a hatékony időbeosztásra, a keretek megszabására. Én már 6 éve dolgozom otthonról, párhuzamosan több vállalkozás működését támogatom on-line formában, mellette a saját vállalkozásaimat is építem, szakértőként tevékenykedem. Így bátran merem állítani, hogy van benne tapasztalatom, amit igyekszem megosztani Veled. 

5+1 tipp a hatékony home officehoz

1.Minden napodnak legyen egy kerete. Egy -tól, -ig intervallum, amikor dolgozol, amikor a munkádra koncentrálsz.

2. Ebben a keretben alakíts ki időszakokat, amikor az ügyfeleid kéréseivel, kérdéseivel, kiszolgálásával foglalkozol ÉS legyen időd a saját vállalkozásoddal is foglalkozni.

3. Amikor elkezdesz dolgozni egy feladaton, zárj ki minden zavaró körülményt, ami kizökkenthet, megzavarhat.

4. A “holnap bármikor hívj” helyett használj időpont foglaló rendszert, aminek a linkjét átküldöd az illetőnek, hogy ha beszélgetni szeretne Veled, akkor ott foglalhat időpontot.

5. Csinálj heti, majd napi feladatlistát előre. Hogy miért? Mert így, mikor odajutsz, hogy dolgozz, valóban el tudsz kezdeni dolgozni, nem kell azon gondolkodnod, hogy hogyan is fogj hozzá.

+1. Természetesen ahhoz, hogy elvégzendő feladatlistát tudj készíteni, fontos, hogy legyen egy CÉL-od, amiért dolgozol. A célhoz vezető utat föl tudod osztani apró lépésekre, apróbb elvégzendő feladatokra és máris tádám, megvannak a heti, napi teendőid.

Én nem állítom, hogy könnyű és azt sem, hogy ez mindenkinek elsőre sikerül. Nekem körülbelül 4 évnyi saját bőrömön tapasztalás vezetett odáig, hogy rájöjjek hogyan tudok hatékonyan működni és ennyi feladatot egyszerre ellátni.
Ha segítségre, egy külső szemre van szükséged a témában, fordulj hozzám bizalommal. Nekem a saját bőrömön kellett kitapasztalnom, mert nem találtam senkit, aki segített volna, példát mutatott volna.
Neked nem kell ennyi időt elvesztegetned!
Kérj segítséget!
Virtuális asszisztensként itt
Elfoglalt vállalkozóként ide kattints.
Kiss-Márton Adrienn

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA "csak" egy virtuális asszisztens? - Kezdjük rögtön a legelején. Kik azok a virtuális asszisztensek ? "A virtuális asszisztens, egy gyűjtőfogalom, amit azokra a MAGASAN KÉPZETT SZAKEMBEREKRE használunk, akik virtuálisan, a távolból egy-egy vállalkozásnak (vagy...