Barion Pixel

technology-2731503_1920.jpg

 

2019.01.31-én került megrendezésre a VI. Magyar Marketing Fesztivál, ahol 26 előadótól hallhattunk marketing témában összefoglalókat. Az előadások igen széleskörűen engedtek betekintést a marketing világába. Így az értékesítéstől kezdve a szállás-, és lokális marketingen keresztül, érintve az influencermarketinget, tartalommarketinget és még sorolhatnám, rengeteg hasznos eszközről, lehetőségről esett szó.

A szervezők azonban nem csak az előadásokra, hanem a kapcsolatépítésre is nagy hangsúlyt fektettek – ahogy a rendezvény résztvevőivel készült interjúkból kiderült, ez egy bölcs döntés volt, hisz a networkinget minden megkérdezett a rendezvényre érkezés céljaként megemlítette – , így a nap folyamán 3 irányított, kifejezetten networking esemény is helyet kapott a programok között.

Na, de mit keres egy virtuális asszisztens a Marketing Fesztiválon?

Egyáltalán mi köze a marketinghez egy virtuális asszisztensnek? Erre kerestem a választ azoknál a VAM tagoknál, akik részt vettek múlt hét csütörtökön a rendezvényen.

 vi_mmf_212_compressed.jpg

kép forrása: VI. Magyar Marketing Fesztivál, mikor épp Mészáros Róbert (BrandBirds) tart előadást a márkaépítésről, a közösségek erejéről.

A marketing (is) tipikusan az a terület, amire minden vállalkozónak szüksége van. A virtuális asszisztensek maguk is vállalkozók, szolgáltatásaikat vállalkozásuk keretében végzik, így igen, még saját maguk érdekében is szükségük van marketing tudásra.

Ebben a folyamatosan változó, megújuló, rohanó világban a marketing sincs lemaradva a gombamód szaporodó, újabbnál újabb lehetőségek, eszközök tekintetében. Mert a zajból mindenki ki akar tűnni, mindenki keresi azt a módszert, amivel ki tud tűnni a tömegből.

 

Mégis mi értelme van egy ilyen rendezvénynek?

 

Mély tudást, ismeretet egyik előadáson sem fogsz kapni a témában, hisz 20, vagy 30 perc alatt nem lehet megváltani a világot. Arra azonban mindenképpen jó, hogy 1 nap alatt kapsz egy instant, globális képet a jelenleg rendelkezésre álló trendekről, eszközökről, kiválaszthatod, melyik passzolhat Hozzád, a vállalkozásodhoz, melyik módszert fogod tudni használni Te annak érdekében, hogy a Te vállalkozásod tovább dübörögjön, vagy éppen szárnyra kapjon. Inspirálódni, praktikákat ellesni, kapcsolatokat építeni potenciális ügyfelekkel mindenképp hasznos.

 Egy kis ízelítő a rendezvényről:

Én magam nem vagyok marketinges, de a vállalkozásomban muszáj használnom a marketing eszközöket, ha a kitűzött célom felé haladni szeretnék.

A marketing területén ugyanúgy szükség van stratégia alkotásra, tervezésre, mint a vállalkozásod bármely szegmensében. A terveket természetesen lehet változtatni attól függően, hogy mit mutatnak a számok, hogy mennyire hatásosak azok az eszközök, amikkel elkezdtünk dolgozni. A marketing szakember munkájára ezeken a területeken hatalmas szükség van. Ő az, aki kialakítja a stratégiát, meghatározza a feladatokat és folyamatosan ellenőrzi a mérőszámokat, közbeavatkozik, ha nem a cél elérése felé haladnak a folyamatok.

 

A legfrissebb hazai VA felmérésből kiderült, hogy a TOP 10 VA szolgáltatási kategóriában a social media felületek kezelése és a tartalomgyártás benne van a TOP 3-ban.

 top_10_va_szolgaltatasi_terulet.png

 

Ez nyilván nem véletlenül van így. Egyre több cég ismeri föl, hogy jelen kell lennie a social media felületeken. Ez ma már nem csak a növekedéshez, az életben maradáshoz is elengedhetetlen.

Mivel a vállalkozók napja is csak 24 órából áll, nagyon nehezen tudják ezeket az extra feladatokat is teljesíteni. Ilyenkor jön jól egy virtuális asszisztens segítsége.

Arra azonban érdemes odafigyelned, megnézned, hogy az általad kiválasztott virtuális asszisztens mit is vállal pontosan a social media felületeid kezelése során. Sokan vannak már hazánkban is olyan virtuális asszisztensek, akik rendelkeznek marketinges tudással, így képesek és vállalják is a stratégia kialakítását, a mérőszámok ellenőrzését és ezek mentén gyártják számodra a posztokat, különböző tartalmakat.

De a virtuális asszisztensek nagyon sok esetben egy marketinges szakember által meghatározott stratégia, terv kivitelezésében segédkez(het)nek. Pusztán abból az okból kifolyólag, mert az idő nagy részét ezek az adminisztrációs jellegű munkák viszik el, amik a megfelelő instrukciókkal könnyedén kiszervezhetőek.

Ha VA-ként valóban naprakész információkkal, ismeretekkel szeretnéd támogatni a hozzád forduló vállalkozásokat, vállalkozókat, abszolút elengedhetetlen, a folyamatos tanulás és az újdonságok keresése, kutatása.

 

A rendezvényen részt vett néhány VAM tag is, akik közül hárman vállaltak egy rövidke interjút is.

 

Milyen célból vettél részt a fesztiválon?

3 fő oka volt annak, hogy eljöttem:

  1. Kapcsolatépítés, networking
  2. Kíváncsi voltam bizonyos előadók előadásaira, illetve az újdonságokra – első sorban a saját üzletem értékesítésének növelésével kapcsolatban
  3. Kifejezetten 2 előadóval szerettem volna személyesen találkozni, akiknek a könyveit megvásároltam dedikálva.

Volt olyan, ami nagyon hasznos volt számodra?

Ami hasznos, az a megkapott prezentációk és hanganyagok, valamint a kiállítók hoztak ki hasznos eszközöket. Azonban sok előadás okozott számomra csalódást, mert több információt, praktikumot vártam volna tőle. Persze azért hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt olyan előadás, amiben nem volt új, vagy kevésbé körüljárt téma. A lokális marketing előadás szerintem minden – nem csak bolt tulajdonosnak – vállalkozónak hasznos. Pusztai Ádám Hogyan játékosítsunk előadása szerintem mindenki számára elérhetővé tette ezt a nehezen megfogható eszközt és számomra új eltökéltséget hozott a Marketingautomatizáció előadás.

 

Mit üzensz a VAM tagoknak, akik nem vettek részt a rendezvényen?

Azoknak a virtuális asszisztenseknek hasznos egy ilyen konferencia, akik online marketingben, értékesítésben utaznak (nyújtanak szolgáltatás) és természetesen mindenkinek, aki a saját vállalkozásán szeretne fényesíteni.

Georgina Fézler

 — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Hányadik Marketing Fesztiválon vettél részt?

Először vettem részt Marketing Fesztiválon, sőt eddig nem is tudtam, hogy van ilyen. Tőlem a marketing nagyon távol áll(t), eddig annyira nem kellett vele foglalkoznom és nem is foglalkoztam, alkalmazott irodavezetőként soha nem kellett “marketinges” feladatokat ellátnom.

 

Mi volt a döntésed oka, ami miatt mégis eljöttél?

Pár hónapja megváltozott végre a hozzáállásom, hogy nem baj, ha szélesítem a tudásomat, úgy gondoltam, hogy virtuális asszisztensként szeretnék betekintést kapni ebbe a világba is, hiszen ha akarom, ha nem, jönnek az infók, de csak felületes tudásom van és ha nem is szeretnék annyira elmélyülni a chatbotok, a lead-ek, a SEO, a CRM, stb világában, nem baj, ha tudom, hogy mit jelent.

 

Mennyire volt hasznos számodra a rendezvény?

Nekem mindenképp hasznos volt a fesztivál, sokkal gazdagabb lettem és még ismeretséget is kötöttem 🙂

 

Andrea Négyesi

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — —

Milyen célból vettél részt a fesztiválon?

Webshop menedzserként rendszeresen járok marketing rendezvényekre. Erre a fesztiválra kifejezetten kapcsolatépítés, kedvező kiállítói ajánlatok kiaknázása céljából érkeztem.

 

Volt olyan, ami kifejezetten hasznos volt számodra?

Mindig van hasznos. Idén egy #VAM tagtól, aki a Kollektíva kiállítói standját képviselte kaptam egy nagyon jó ötletet, és Lévai Richárd (LiftUp) előadása adott egy hatalmas lökést egy projektemhez.

Ajánlanád a virtuális asszisztensek számára a rendezvényt?

Igen, minden vállalkozónak hasznosak a marketing alapok.

VA-ként egyrészt nem árt tisztában lenni a marketing alapjaival és aktualitásaival, másrészt a résztvevők minimum fele cégvezető, azaz potenciális ügyfél.

Nem tudhatod, hogy kit ismersz meg a networkingen, vagy kinek mutatnak be a szünetben…

 Molnár Barna

 

A VA-k természetes közege az online tér. De néha szükséges kimenni az offline világba is, hogy új ismereteket szerezzünk, hogy kapcsolatokat építsünk.

 

Ha virtuális asszisztens vagy, vagy azzá szeretnél válni, várunk egy remek közösségbe a Facebookon, ahol ingyenes leckékhez is hozzájuthatsz a virtuális asszisztens lét alapjairól.

webp_net-resizeimage.png

 

Ha pedig már úgy érzed, hogy elhatalmasodtak a feladatok és nem győzöl mindent egyedül, posztolj ki egy #keres hirdetést a  VA keres-kínál FB csoportban.

keres-kinal.png

Adrienn

VA mentor

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Így készíts ütős TikTok videót

Így készíts ütős TikTok videót

A social media szerepe felértékelődött a cégek életében azáltal, hogy az embereket könnyebben elérni az online platformokon keresztül. Ezek közül a TikTok a leggyorsabban növekvő közösségi platform, és mindig az egyik legtöbb letöltött alkalmazás a statisztikák...

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA “CSAK” egy virtuális asszisztens?

A VA "csak" egy virtuális asszisztens? - Kezdjük rögtön a legelején. Kik azok a virtuális asszisztensek ? "A virtuális asszisztens, egy gyűjtőfogalom, amit azokra a MAGASAN KÉPZETT SZAKEMBEREKRE használunk, akik virtuálisan, a távolból egy-egy vállalkozásnak (vagy...

II. Évindító Országos VA találkozó – élménybeszámoló

II. Évindító Országos VA találkozó – élménybeszámoló

II. Évindító Országos VA találkozó a X. Magyar Marketing Fesztiválon!Mindig is érdekelt, hogy kik a virtuális asszisztensek (VA), miben tudnak segíteni? Esetleg Te is szívesen lennél VA, de nem tudod hol/hogyan kezdj neki? A rendezvényen megosztottuk a hazai piacon...