Pár egyszerű lépés a halogatás megakadályozására
Ha nem vigyázol, a halogatás fölemészti az összes energiádat. Ha megoldatlanok maradnak fontos feladatok, azok frusztrálni fognak, s nem fogsz tudni aludni, ami kihatással lesz az egészségedre, s a probléma jelentkezni fog a személyes és az üzleti kapcsolataidban is. Szerencsére vannak módszerek, amikkel minimalizálni tudod a halogatási hajlamodat és el tudod végezni a feladatokat. Kíváncsi vagy rájuk?
Állandó halogatás ellenszere:
1. KÉSZÍTS ELVÉGZENDŐ FELADATOK LISTÁT (To-Do list)
A feladatok elvégzésének legegyszerűbb módja, bármilyen hihetetlenül is hangzik, hogy meg kell őket csinálni. 😉 Ez azt jelenti, hogy csinálnod kell egy napi teendők listát. Miután megcsináltad a listát, szervezz ki belőle annyi feladatot, amennyit csak lehet, pl. az irodamanager-nek. Ez a lépés nemcsak minőségi időt teremt számodra, hanem garantálja, hogy a feladat elvégzésre kerül. Ezután nézd át a megmaradt feladatokat a listádon. Kezdd a legegyszerűbbel, s csináld meg – ez sikerélményt és motivációt ad Neked, hogy tovább lépj a következő feladatra.
2. REGGEL ELŐSZÖR DOLGOZNI KEZDJ
Sok ember számára a reggel a legmegfelelőbb időszak arra, hogy koncentrálni tudjon a teendők listájára. Használd ki ezt az időt, mielőtt beindul a hajtás, s az irodád túlzsúfolt lesz vagy nyomasztó. Ha szükséges, csukd be az irodád ajtaját, nehogy valaki besétáljon, s megzavarjon ezekben a pillanatokban. Ne pocsékold el ezt az időt a social media felületeid átnézésére, s ha lehet, délutánig ne nézz rá az e-mailjeidre sem, vagy hagyd, hogy az irodamanager fésülje át a levelezésedet.
A halogatásra hajlamos emberek sokkal gyakrabban fókuszálnak kevésbé fontos dolgokra, hogy megússzák a fontos dolgok elvégzését. Ha a kevésbé fontos dolgok elintézését kiszervezed az irodamanagernek, akkor már nincs menekvés… Neki kell állnod a fontos dolgoknak, amik profitot termelnek Neked!
3. GYAKRAN TARTS SZÜNETET
Nagyon egészségtelen, ha sokáig ülsz egy helyben. Menj el sétálni, vagy ebédelj egy barátoddal, hogy kikapcsold az agyad a megoldandó feladatok halmazából. A szünet beiktatása arra is remek, hogy az agyadat egy picit felszabadítsd, mielőtt túlzsúfolod. A nap során tarts többször 5 perc szünetet. Állj föl, nyújtózz, s menj el egy picit a számítógépedtől.
Néhány jó kis gyakorlatot találsz, ha a szövegre kattintasz!
Ha elfelejtesz szünetet tartani, kérdd meg a virtuális asszisztensedet, hogy tegyen a naptáradba “szünet” figyelmeztetéseket. Ezeket a szüneteket emeld ki, hogy könnyen észre vedd őket.
4. FOGALMAZD MEG A HALOGATÁSOD OKÁT
Próbáld meghatározni, miért érzed nyomasztónak a fontos dolgok elvégzését.
Lehet, hogy
- túlterheltnek érzed magad a munkádtól?
- Lehet, hogy nehezen hozol döntéseket?
- Szereted a szorító határidő által Benned kiváltott adrenalin érzését?
Érdemes változtatnod a halogatásod okán, mielőtt ez a fajta hozzáállás negatív hatással lesz a karrieredre/vállalkozásodra.
Íme a megoldásaim:
Ha túlterheltnek érzed magad a munkádtól:
Feladataid delegálása az irodamanager részére remekül és rendszeresen kapacitásokat szabadít fel a rád váró munkafolyamatokban.
Ha nehezen hozol döntéseket:
A gyors döntéshozatal, ahelyett, hogy hosszasan gondolkodnál rajtuk segítenek abban, hogy Te dönts a karrieredről, s ez megakadályozhat a későbbi halogatásokban.
Ha szereted a szorító határidő által Benned kiváltott adrenalin érzését:
Tudtad? A saját magad egészségtelen kihívások elé állítása a szoros határidővel történő állandó versenyfutás kapcsán annak a jele, hogy már unod azt a feladatot. Ez esetben fontold meg a kiszervezés lehetőségét, úgy könnyebben fogsz tudni fókuszálni azokra a feladatokra, amik érdekesek számodra.
Garantálom, hogy rövid időn belül élvezni fogod a határidők betartásának, üzleti célok elérésének gyümölcsét. Egy nagyszerű virtuális asszisztens segítségével, az így felszabadított idődben foglalkozhatsz azokkal a projectekkel, amiket szeretsz, kereshetsz magadnak új hobbit, vagy új irányt a vállalkozásodnak, ami ezidáig elkerülte a figyelmedet, amíg a halogatásaid fogságában voltál.
Ne halogass tovább, szervezd ki a feladataidat!
Kiss-Márton Adrienn