A Facebook, az Instagram, a Threads hatékony platformok lehetnek egy virtuális asszisztens számára ahhoz, hogy kapcsolatot tartson az ügyfelekkel, növelje a láthatóságát, és bemutassa szakmai kompetenciáját. Azonban nem minden tartalom alkalmas erre a célra. Íme 5 olyan poszttípus, amit semmiképpen se posztolj a VA üzleti oldaladra.
Idézetek szép Canva dizájnnal
Kerested, vagy véletlen találtál rá és megfogott: mindegy. A fontos az, hogy előtted a munkádhoz illő, a személyiségedet kifejező (esetleg egyszerűen cuki) idézetet. És szuper Canva designod is van hozzá. Mégis arra kérünk ne posztold ki még akkor sem, ha majd kapsz pár olyan kommentet, hogy „úúúh, ez mennyire igaz” vagy „pont így gondolom én is”, és nyilván like-ok is érkeznek.
Csakhogy azokat a like-okat, kommenteket nem te kapod, hanem az, akié az idézet: mondjuk Wass Albert, valamilyen külföldi guru vagy Antoine de Saint-Exupéry. A posztra kapott like-ok, reakciók nem a te érdemed. Ellenben olyan érzetet adsz, hogy nincs miről posztolnod, kiraktál hát egy idézetet.
Személyes panaszok, frusztrációk
Bár csábító lehet egy nehéz nap után megosztani a frusztrációinkat, a negatív(abb) posztok és személyes panaszok nem helyénvalók egy üzleti profilban. Ezek ronthatják a professzionális imidzset és elriaszthatják az ügyfeleket. Az ügyfelek ugyanis olyan asszisztenssel szeretnének dolgozni, aki képes nyugodtan kezelni a nehéz helyzeteket és nem feltétlen szeretnék azt hallgatni / olvasni mennyire fáradt vagy vagy mennyire nehéz napod van.
Politika és vallás
Ne ossz meg (és ne írj) politikai, vallási esetleg szexuális hovatartozással foglalkozó nézeteket az üzleti oldaladon, mivel ezek a témák erősen megosztóak lehetnek. Az ügyfelek különböző nézeteket képviselhetnek, ne kockáztasd a kapcsolataidat azzal, hogy olyan témákról posztolsz, amelyek megosztják a közönséget. A semlegesség fenntartása segít elkerülni a konfliktusokat.
Túl személyes információk
Elengedhetetlenül fontos, hogy a posztjaid izgalmasak, személyesek, történetmesélők legyenek, de…. ne ossz meg túlzottan személyes részleteket. Az egészségügyi problémák, családi konfliktusok vagy más magánéleti drámák nem tartoznak a nyilvánosságra. Az ügyfelek professzionális és megbízható asszisztensre vágynak, nem pedig valakire, aki folyamatosan a személyes problémáiról beszél, ezért ki tudja, hogy mikor esik ki a munkából a viharos magánélete miatt.
Off topik tartalmak
Ebben a poszttípusban meg kell találnod az egyensúlyt. Valójában hiba azt írni, hogy soha semmilyen off topik téma – egy vicc, egy mém – sem fér bele, de rendkívül óvatosan tedd, mert a profi VA-ból gyorsan egy vicces mémeket megosztó kedves ismerőssé válsz, aki ugyan odaírta, hogy VA, de semmi nem utal erre az üzleti oldalán.
Kétségtelen, hogy a Social Media erőteljes eszköz lehet egy virtuális asszisztens számára, ha okosan és tudatosan használja. Fontos, hogy a fenti néhány poszttípust kerüld el, hogy fenntartsd az üzleti, profi imidzsedet, és pozitív benyomást kelts az ügyfelekben.