Barion Pixel

Az atipikus munkavégzési formákat különböző köntösbe csomagolva is nehezen fogadták eddig a munkáltatók. Valahogy eddig nem ezt szokták meg, s mint tudjuk minden változás fájdalommal jár, így ezt a lépést a legtöbben halogatták, tologatták.

Naponta a fülemben cseng vezetőtársaim mondata: „ A problémával majd akkor foglalkozunk, ha van.” Most lett… Eljött 2020.03.16., mikor egyik napról a másikra „bezártak” átálltak az oktatási intézmények a digitális tanrendre. Így hirtelen minden gyerek otthon lett és szülőként, munkavállalóként megoldást kellett találni, hogy dolgozni is tudjanak, mellette a gyerek tanulmányait is támogassák, felügyeljék őket.

A vírus elleni védekezésben azon munkáltatók nagy része is átállt a homeofficera, ahol ezt a munkakör lehetővé tette, ahol eddig erről hallani sem akartak.

A virtuális asszisztens vállalkozók körében rendszeresen végzünk felmérést, hogy lássuk a hazai piac alakulását. Mostani felmérésünkben a COVID rövid távú hatásaira is rákérdeztünk a kitöltőktől a szokásos kérdéseken túl.

A kérdőív kitöltéséért köszönet a hazai virtuális asszisztenseknek, az eredmény feldolgozásáért Kiss-Márton Adrienn-nek, aki VA szakértői tevékenységével lehetővé teszi a munkavégzés ezen formájának minél szélesebb körben való elfogadását.

Aktuális felmérésünket 2020.06.08-2020.06.30. között volt lehetőség kitölteni. Széles körben terjesztettük, mindenki számára elérhető volt az anonim kérdőív. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan most is ketté vált a kérdőív a virtuális asszisztencia iránt még csak érdeklődő és a már hivatalosan, vállalkozás keretében virtuális asszisztens szolgáltatást nyújtók körére. A kérdőívet összesen 190-en töltötték ki, melyből 102 fő vallotta, hogy ő hivatalosan is virtuális asszisztens szolgáltatást nyújt vállalkozása keretében. Korábbi felméréseink eredményeit itt olvashatjátok!

Kezdjük is a TOP 10 VA szolgáltatással

Fő, vagy mellékállásban végzik jellemzően szolgáltató tevékenységüket a virtuális asszisztensek?

A megkérdezettek 68 százalékának ez a főállása.

Mikor dolgozik egy virtuális asszisztens?

Akinek ez a főállása, közülük 24 fő az ügyfélhez igazítja, 17 fő ahogy kedve van, 2 fő csak éjszaka dolgozik, a többiek (26 fő 38%), a megszokott, klasszikus irodai munkaórákat követi.

Mennyire képzettek a virtuális asszisztensek?

A virtuális asszisztensek túlnyomó többsége, felsőfokú (főiskola/egyetem) végzettséggel rendelkezik. A 2020-ban VA vállalkozást indítók 77%-a, a 2015-2019 között saját lábra állók 73%-a diplomásként  vált virtuális asszisztenssé.

Van egyáltalán offline irodai tapasztalatuk a virtuális asszisztenseknek?

A felmérés eredményei szerint az online vállalkozástámogatók többsége az irodai környezetben szerzett több, mint 6 éves tapasztalatát ülteti át a virtuális környezetbe és segíti széleskörű tudásával a hozzá forduló vállalkozókat.

Aktív nyelvtudás

A virtuális asszisztensek többsége (65%) , függetlenül attól, hogy legmagasabb iskolai éretsségi, vagy diploma, rendelkezik aktív idegennyelv tudással, amit használ is a munkája során. Akik a felmérés során azt vallották, hogy nem vállalnak idegen nyelven munkát, az ő díjszabásuk jellemzően 2.001-4.000 forint között mozog átlagosan óránként.

Mely idegen nyelve szolgáltatnak a VA-k?

Hogyan biztosítja egy virtuális asszisztens, hogy maximálisan kiszolgálja az ügyfelei igényeit?

A legtöbb online vállalkozástámogatást végző szolgáltató önállóan dolgozik a vállalkozásában 82 fő (80%). Ilyenkor merülhet fel joggal a kérdés, hogy mekkora az az ügyfélkör, amit még biztonságosan ki tud szolgálni. A felmérésben természetesen erre is kitértünk, így a legjellemzőbb az egyidejűleg vállalt 5 ügyfél (55 fő esetében), illetve 25 válaszadó esetén is a maximális 10 ügyfél a jellemző.

Ad-hoc, projekt, vagy hosszú távú megbízásokat vállalnak a virtuális asszisztensek?

A virtuális asszisztensek többsége jellemzően hosszú távon működik együtt ügyfeleivel, de vállalnak ad-hoc megbízásokat is.

Hogyan biztosítják ügyfeleik számára az elvégzett munka minőségét? Ez a felmérésben egy szabadon kifejthető rész volt, így beemelünk ide néhány választ számotokra:

„Szerintem a hosszú távú együttműködés csak a minőségi munkavégzéssel lehet elérni.”

„Új ügyfél esetén gyakori visszajelzést kérek, régiek estén 3-6 havonta beszéljük át a folyamatokat”

„Igyekszem bevonódni egy adott feladaton túlmenően is a vállalkozásba, hogy jobban megértsem a működésüket, folyamatos visszajelzést kérek az elvégzett feladatokról”

„Pontosan és precízen dolgozom. Széleskörű rálátással gyakran nemcsak az adott feladatot, hanem a körülmények figyelembevételével a folyamatokat is igyekszem kezelni.”

„Odafigyeléssel, szakmai továbbfejlesztéssel, konstruktívan, megoldást keresve”

„Egyrészt csak olyan munkát vállalok el, amit az elmondottak alapján el tudok végezni, másrészt visszajelzést is kérek, folyamatos feedback-et, hogy biztosan azt kapja az ügyfél, amit kért.”

„Fontos, hogy mindig megfelelően felmérjem a pontos igényeket. Folyamatosan küldök részeredményeket az elvégzett munkával kapcsolatban, és visszacsatolást kérek.”

„Minden részletre rákérdezek és mindig azt vagy többet nyújtok, mint amit kérnek.”

Jellemzően hány fős cégek veszik igénybe a szolgáltatást?

Hány főt foglalkoztató cégek vesznek igénybe VA szolgáltatást?

Milyen csatornákon folyik a kommunikáció, a feladatok átadása, nyomonkövetése

Legnépszerűbb kommunikációs eszkiözök a feladatok nyomon követésére?

Milyen díjszabással dolgoznak a virtuális asszisztensek?

Átlagos díjszabás óradíjban?

Csomag, vagy óradíj a jellemzőbb?

Szerződési konstrukciók?

COVID hatása – ezekre a kérdésekre nem volt kötelező válaszolni, így nem a felmérésünk ezen része nem vonatkozik mind a 102 főre.

Rákérdeztünk a kitöltők véleményére is, hogy szerintük milyen hatása volt a kényszer home office-nak az online vállalkozástámogatásra,  a következő válaszokat adták:

„Szerencse a szerencsétlenségben, mert ez az online vállalkozás támogatóknak nagyon jól jött. Felgyorsította a folyamatokat.”

„Sokkal elfogadottabbá válik, hogy sok területen nem helyhez kötött a munkavégzés. Ez segíti a mi munkánkat is, hiszen már nem azzal kell kezdeni, hogy miért is dolgozik valaki home office módon. Egyre több ember és vállalkozó, vagy cég látja be, hogy mind az irodai költséghatékonyságra, mind a munkavégzés hatékonyságára kedvezően hat, ha akár kollegái, vagy ha VA-val dolgozik ők is maximálisan csak online, home office-ban dolgoznak.”

„Mernek ebben gondolkodni az ügyfelek. A home office kiszervezése nem egyszerű feladat.”

„Szerintem javított a VA terület megítélésén. Mindenki felismerte, hogy távmunkában is hatékonyan lehet dolgozni. Elkezdett sok vállalkozó a dobozon kívül gondolkodni.”

„Sokkal nyitottabb lett a környezetemben sok ember. Aki soha nem akart “jelen lenni”, az is efelé fordult. A támogatásra is nagyobb szükség lett, hiszen az emberek többsége csak tudja hogy digitálisan is fejlődnie kellene, de nem ismeri a lehetőségeket.”

„Pozitív hatással van. Megoldódtak eddig megoldhatatlannak tűnő kihívások. nem kellett bátornak lenni, uszáj volt. Fontos észszerűségi döntések születtek, kiderült, hogy egy alkalmazott nem tudja ellátni a feladatokat csak online, másnak viszont kiszervezhető.”

„Még mindig nagy a kétkedés a vezetők(cégtulajdonosok) körében, hogy folyamatos szemmeltartás nélkül elkészülnek a feladatok”

————————————————————————————————————————

Ha Te is szenvedsz a munkaerőhiánytól, vagy jól jönne némi segítség, de nem akarsz külön irodát, infrastruktúrát biztosítani az asszisztensed számára, adj fel hirdetést bátran az alábbi képre kattinva, az ingyenes, keres-kínál FB csoportban.

Ha a következő felmérésben már aktív virtuális asszisztensként szeretnél Te isszerepelni, akkor csatlakozz a zárt FB csoportunkhoz, ahol megismerheted a VA szolgáltatás kulissza titkait. Csak kattints az alábbi képre és válaszolj mindhárom feltett kérdésre:

Akik az idei felmérésben VA vállalkozásuk linkjével részt vettek:

www.virtualismanager.hu
www.theassistant.hu
www.dobosgergely.hu
www.smartva.hu
www.officepack.hu
www.elladesign.hu
www.csillassist.com
www.perfektva.hu
www.kissgizela.hu
www.eredmenymuhely.hu
www.denikairoda.hu
www.mimsolution.hu
Elinorhatvan
Monek Nóra
Business Support Virtual Assistance
www.online-asszisztencia.hu
www.vr-marketingasszisztens.hu

www.novawork.hu

http://virtualismunkatars.hu

 

 

Köszönjük mindenkinek, aki részt vett a felmérésben.
FONTOS! Ha mélyebben érdekelnek a felmérés eredményei, vagy szeretnéd azokat szakdologozatodban, prezentációdban, előadásodban felhasználni, kérlek keress meg ezzel kapcsolatban a szia[kukac]vamagyarorszag.hu e-mail címen.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Érdekes tények a virtuális asszisztensekről

Érdekes tények a virtuális asszisztensekről Képzelj el egy stresszmentes, ideális munkanapot amikor végre irányítod az időt, könnyedén elvégzed a feladatokat, és elég csak arra koncentrálnod, ami igazán fontos. Ha egy virtuális asszisztensre bízod a feladatok egy...

Miért 𝙉𝙀 automatizáljuk a folyamatainkat?

Miért 𝙉𝙀 automatizáljuk a folyamatainkat?

"Miért Ne automatizáljuk a folyamatainkat?" címmel Bátonyi Bálinttal kötött partneri együttműködésünk keretében május21-én egy kis játékra invitálta a legnagyobb hazai VA piactér tagjait. A játék célja egy olyan lista megalkotása volt, amit a későbbiekben...