Az elmúlt időszakban sokat posztoltam a virtuális asszisztensekről általában. Ezzel igyekeztem egy globális képet kialakítani, hogy miben, hogyan tudja segíteni a munka hatékonyságát egy jól megválasztott virtuális asszisztens.
Talán az angolból (Virtual Assistant) vett szó szerinti fordítás nem is adja vissza igazán a szó eredeti jelentését. A virtuális asszisztens ugyanis egy virtuális üzleti partnere a vállalkozásnak, vállalkozónak, aki megkönnyíti számára az operatív működést.
Virtuális, mert fizikálisan nem szükséges egy légtérben tartózkodnia a vállalkozóval, mégis hatékonyan tudja végezni a munkáját.
Üzleti partner, mert a virtuális asszisztens saját vállalkozása keretében végzi a munkát, vagyis nem beosztott/munkavállaló, hanem ő is vállalkozó, akinek ugyanúgy elemi, gazdasági érdeke, hogy az általa támogatott vállalkozás sikeres legyen.
A virtuális asszisztens:
– saját vállalkozása keretében végzi a munkát,
– saját eszközeit használja hozzá,
– saját irodájában ül és
– saját költségén képezi magát.
A virtuális asszisztens vállalkozói szerződés keretében látja el a feladatait és fizeti maga után az adókat, járulékokat.
Lássuk ezzel szemben a távmunka keretében foglalkoztatott alkalmazottat.
Ez esetben munkavállalókról beszélünk, akik munkaviszony keretében látják el feladataikat. Részükre biztosítani kell az eszközöket, a továbbképzést, az éves szabadságot, stb. Sőt! A munkavédelmi előírásoknak megfelelően, az illető munkát csak a munkáltató által kijelölt helyen végezhet.
Te céged számára melyik a jobb választás? Egy virtuális asszisztens, vagy egy ugyanarra a pozícióra felvett távmunkatárs?
Ha bizonytalan vagy, hogy szükséged van-e virtuális asszisztensre, ebben az e-bookban választ kapsz a kérdésedre:
Ha maradtak Benned megválaszolatlan kérdések, vagy szeretnéd, hogy a Te vállalkozásodat is együtt sikerre vigyük, keress bátran!