Szerencsére hazánkban is egyre többen keresnek virtuális asszisztenseket a munkájuk megkönnyítésére, hatékonyabbá tételére.
A tökéletes Virtuális Asszisztens megtalálása azonban korántsem egyszerű feladat, éppen ezért a mostani blogbejegyzésemmel segíteni szeretnék azon vállalkozókank, akik:
– tervezik VA szerződtetését, és
– készen állnak egy virtuális asszisztensre (Ha ezt még nem tudod, töltsd le az ingyenes 17 oldalas tanulmányomat a témában az alábbi képre kattintva).
1. “Szeretnék egy virtuális asszisztenst szerződtetni”
Ez nagyon klassz és gratulálok, hogy a vállalkozásod elérkezett a növekedés ezen szintjére. A virtuális asszisztens szerződtetése tulajdonképpen ugyanolyan feladat, mint egy akármilyen munkatársi pozícióra embert találni, vagyis fontos, hogy Te tudd, mit akarsz.
Mielőtt belevágsz a keresésbe, az alábbiakat gondold végig:
– mi a pontos feladat, amit ki akarsz szervezni,
– milyen képességekkel, képzettséggel rendelkezzen a leendő asszisztens,
– milyen intervallumban van szükséged a munkájára (eseti, állandó)
– részmunkaidőben, vagy napi 8 órában van szükséged a rendelkezésre állására,
– mekkora költségkereted van egy VA-re havi/project szinten.
2. “Jó, jó, de mennyibe kerül egy Virtuális Asszisztens?”
Röviden, tömören a válaszom: itt is érvényes az elv: azt kapod, amiért fizetsz!
A virtuális asszisztensek olyan asszisztensek, akik saját vállalkozásuk keretében, saját infrastruktúrájukat használva támogatják a vállalkozások működését. (egyszerre akár többét is párhuzamosan)
Mit is jelent ez? Ez azt jelenti, hogy az adóikat, járulékaikat, rezsiköltségüket maguknak kell kitermelniük a szolgáltatásukért kapott összegből.
A szolgáltatások értékesítésére mindenki más-más konstrukciót talál ki magának, attól függően, hogy neki, az ő habitusához, munkastílusához melyik illeszkedik jobban.
Vannak, akik órabéres konstrukcióban dolgoznak. Ez esetben részükre a feladat elvégzésére fordított munkaóórát kell kifizetned.
Vannak, akik projectalapon dolgoznak. Ez esetben a project egészére elfogadott árajánlatot kell kifizetned.
Vannak, akiknél lehetőséged van a kettő kombinálására is.
Hogy pontosan ki, mennyit kér a munkájáért…? Ez is változó, De! általánosságban elmondható, hogy aki új a szakmában, kevés tapasztalattal rendelkezik, az olcsóbban dolgozik, hogy munkát kapjon, referenciái legyenek, stb. Érthető, hogy akinek már nagyobb tapasztalata van a területen, magasabb órabérben dolgozik.
Nyilván a legjobban úgy tudja segíteni egy Virtuális Asszisztens a munkádat, a vállalkozásod működését, ha hosszú távon dolgoztok együtt, s üzleti partnerként kezelitek egymást.
És ez az utolsó mondat különösen FONTOS. A virtuális asszisztens ugyanolyan vállalkozó, mint Te vagy.
A jó virtuális asszisztensnek az a célja, hogy a Te vállalkozásod sikeres legyen, hogy az együttműködésetek sikeres legyen, hiszen neki akkor lesz munkája, akkor fogod esetleg tovább ajánlani.
Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager!
Kiss-Márton Adrienn
irodamanager