Barion Pixel

Hogyan használd a LinkedIn-t virtuális asszisztensként?

A LinkedIn a világ egyik legnagyobb szakmai közösségi hálózata, ezért kitűnő lehetőséget nyújt számodra ahhoz, hogy építsd a karriered, bővítsd az ügyfélköröd és erősítsd az online jelenléted. Mivel a LinkedIn alapvetően a szakmai kapcsolatépítésre fókuszál, ideális platform ahhoz, hogy bemutasd a szaktudásodat és új üzleti lehetőségeket találj. Nézzük meg, hogyan használhatod ki hatékonyan a LinkedIn marketing erejét virtuális asszisztensként!

 

Személyes vélemény (és tanács)

Lehet, hogy ezt a blog legvégére kellett volna rakni (még valószínűbb, hogy nem is kellene leírni) de készülj arra, hogy a LinkedIn egy olyan varázsvilág, ahol miután elolvasol 15 posztot eszedbe fog jutni, hogy Xanaxra kellene innod. Vagy gombát fogyasztani. Mert nyilván a posztok is ilyen állapotban íródtak.

 A LinkedIn-en csupa csodálatos ember van, akik hetente akár többször fedeznek fel magukban, vagy a világban egy csodát (és le is írják). Mindenkinek akadnak lélegzetelállító szakmai sikerei (ezt is megírja), ahogy emberi is (fontos, hogy minimum hős legyen vagy tanuljon belőle, személyesen fejlődjön) és sok sok embernek van a legnagyobb írókat, gondolkodókat lekörző gondolatébresztő véleménye: amit természetesen meg kell írnia. És akkor még nem emlékeztünk meg a „mérföldkövekről” a vállalkozásában vagy az életében.

Itthon még kevesen fedezték fel, hogy valójában mire való a LinkedIn, hogy használják külföldön. Úgyhogy mindenki ezt a tévutat járja. Ha ez, hát ez, ezt kell kihasználnod. Máris mondjuk, hogyan.

Optimalizáld a profilod

A LinkedIn profilod az első dolog, amit mások látnak, amikor kapcsolatba lépnek veled, ezért kiemelten fontos, hogy professzionális és vonzó legyen. Győződj meg róla, hogy a profilképed üzleties és barátságos. Írj egy világos és tömör bemutatkozást, amiben benne van, miben vagy különleges, milyen szolgáltatásokat kínálsz, és miért érdemes veled dolgozni. Ne felejtsd el részletesen kitölteni a tapasztalataidat és készségeidet, valamint kérj ajánlásokat korábbi ügyfeleidtől, amelyek hitelesítik a szakértelmedet.

Tartalom, tartalom, tartalom

A LinkedIn kiváló platform arra, hogy értékes tartalmakat ossz meg amelyek bemutatják a szakértelmedet és segítenek megoldani a célcsoportod problémáit. Írhatsz cikkeket, bejegyzéseket, és megoszthatsz iparági híreket, tippeket, vagy esettanulmányokat. A rendszeres tartalomkészítés és megosztás segít abban, hogy szakértőként tekintsenek rád, és folyamatosan jelen legyél a szakmai közösségben. Ügyelj arra, hogy a tartalmaid mindig relevánsak és hasznosak legyenek a célközönséged számára. (Vagy menj az első ponthoz és írd meg mennyire szereted a kutyádat és kapcsold valahogy a Va életedhez: ez a mainstream)

Itt építs kapcsolatot

Nem 3000 Facebook követő kell vagy 5000 like az Instán. A LinkedIn egyik legnagyobb előnye, hogy lehetőséget nyújt a kapcsolatépítésre. Keress új kapcsolatokat, olyanokat, akik az ügyfeleid lehetnek, vagy akik befolyásosak az iparágadban. Ne félj kezdeményezni beszélgetéseket és csatlakozni szakmai csoportokhoz, ahol megoszthatod a tudásodat és tanulhatsz másoktól. A kapcsolataid számának növekedésével egyre több lehetőséged lesz arra, hogy bemutasd a szolgáltatásaidat és új ügyfeleket szerezz.

Használd a csoportokat

Nem tudjuk szebben írni, csak afféle hátravetett birtokos kapcsolattal, de a LinkedIn csoportokban való aktív részvétel nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj más szakemberekkel, és megoszd velük a tapasztalataidat. Csatlakozz olyan csoportokhoz, amelyek relevánsak a szakterületed számára, és vegyél részt a beszélgetésekben. Ne csak passzív tag legyél, hanem ossz meg értékes tartalmakat, adj tanácsokat, és kérdezz másoktól. Ez segít abban, hogy építsd a hírnevedet és új lehetőségeket találj.

Arek Socha képe a Pixabay -en.

Aktívkodj

A LinkedIn marketing hosszú távú sikerének kulcsa a következetesség. Legyen egyértelmű, hogy mi az üzeneted, és tartsd magad ehhez minden bejegyzésedben és interakciódban. Légy aktív, de ne légy tolakodó; helyezd a hangsúlyt a kapcsolatépítésre és a hasznos tartalom megosztására. Ezzel a stratégiával idővel erős, felismerhető személyes márkát építhetsz, ami növeli az üzleti siker esélyeit.

Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor lesz megkeresésed a LinkedIn-ről is. Ez biztos. Az, hogy mennyire „fekszik” neked, mennyire érzed magadénak, vagy inkább kicsit távolabb van tőled a platform, mindegy. Ügyféleszerzésre tökéletes lesz.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Miért írj virtuális asszisztens blogot?

Miért írj virtuális asszisztens blogot?

Miért írj virtuális asszisztens blogot? Mindenkinek van valamilyen kifogása a blogírás ellen. Unalmas. Senkit nem érdekel. Miről írjak, nincs ötletem. Csak a SEO miatt kell, de engem ajánlanak – hárítasz. Ugyan ki olvas manapság blogot – kérdezed, miközben ebben a...