Barion Pixel

A Virtuális Asszisztensek számára – sok vállalkozóhoz hasonlóan – a szolgáltatásuk megismertetése, a potenciális ügyfelek megszerzése okozza a legnagyobb problémát.

Mostani cikkünkhöz Molnár Barnát, webáruház marketing specialistát kértem meg, hogy markteting szemüvegen keresztül segítsen, mik azok a lépések, amiket érdemes megtennie egy virtuális asszisztensnek, ha több ügyfelet szeretne.

1. NÉVJEGYKÁRTYA

Bár virtuális asszisztensként túlnyomó részt az online térben mozogsz, mégis érdemes a fizikai, kézzelfogható névjegykártya. Hisz VA-ként Te is elmész képzésekre, konferenciákra, a boltba, a gyerekért az óvodába, iskolába, stb. Soha nem tudhatod, mikor találkozol össze a potenciális ügyfeleddel.

A névjegykártyát akár már 50 db-os tételben is kérheted a legtöbb nyomdától. És már pár ezer forintból megúszhatod.

Ne feledd, a névjegykártya cserével nem csak adsz, hanem kapsz is…;)

jeans-1302270_1920.jpg

2. KAPCSOLATI HÁLÓ – NETWORKING, VÁSÁR ÉS KIÁLLÍTÁS

Egy nagyszerű módja annak, hogy sok emberrel megismertesd a szolgáltatásod.
Még akkor is, ha nem is ők (a rendezvény résztvevői) az eredeti célpiacod. A kapcsolati hálód kiterjesztése növelheti az ázsiódat az üzleti közösségben. Nem beszélve arról, hogy a cégvezetők gyakran egymásnak ajánlanak szolgáltatásokat, szolgáltatókat.

Érdemes részt venned kisebb-nagyobb eseményeken, üzleti reggeliken, vásárokon, kiállításokon… Az ilyen beszélgetések nagyon hasonlítanak egy rapid randira. Nagyon rövid idő alatt kell meggyőznöd a beszélgetőparteneredet, hogy Te vagy az “Igazi”.

Ha nem vagy gyakorlott sales-es vagy tárgyaló, akkor az ilyen eseményeken tét nélkül csiszolhatod a kommunikációdat…

Nem beszélve a begyűjtött és kiadott névjegyekről.

3. E-MAIL ALÁÍRÁS TUNING

Én (Barna) a céges e-mailcím híve vagyok. De mégis sok ügyfelemmel a privát e-mailcímemen kommunikálok. Nem feltétlenül baj, ha nem akarmi@teoldalad.hu az e-mailcímed, de a free- és citromail típusú levelezőket érdemes elkerülni.

A cukimuki93@ sem éppen a legüzletiesebb e-mail cím. 😉

Vagyis lehetőség szerint legyen saját, a domainedhez tartozó e-mail címed. (Ha van weboldalad, 95%, hogy e-mail is jár hozzá… )

Majdnem minden levelező enged állandó aláírást beszúrni. Használd!

Hogy mit tartalmazzon az aláírásod?

  • a nevedet,
  • logót (ha van),
  • weboldal címet,
  • social media platformjaid (üzleti) linkjeit,
  • ha nem titok, akkor a telefonszámodat is.

4. WEBOLDAL, ÜZLETI BLOG

Nem állítom, hogy nem lehet nélküle létezni, mint VA. Sőt, induláskor, mikor még nem tudod pontosan, hogy mi is lesz a szolgáltatási területed nem elengedhetetlen feltétel. Akár évekig is meglehetsz weboldal nélkül.

Hogy miért érdemes mégis, mi haszna van a weboldalnak?

Nos, egy informatív weboldallal rengeteg időt és fölösleges kört spórolhatsz meg magadnak és az ügyfeleknek is.

– A szolgáltatásaid megfogalmazása segít az érdeklődők számára. Megválaszolja helyetted a kérdéseket, eloszlatha a kételyeket.

– Egy közepesen jó weboldal is profibb benyomást kelt, mintha csak egy Face oldalad lenne…

– Blogolási lehetőség, ahol saját szavaiddal, többféle módon, mélységében tudod bemutatni a saját szolgáltatásaidat.

5. CIKKEK MÁS WEBOLDALAKRA, KIADVÁNYOKBA

Ha igazán jól írsz, érdemes a saját csatornáidon kívül is megjelenned. Az effajta cikkeidben adj megoldási ötleteket, tippeket a célpiacod problémáira, milyen új módszereket, technológiákat ismersz, amik segítenek a problémamegoldásban, stb.  ( Ide, a virtualisasszisztens.blog.hu-ra is örömmel várjuk a vendégposztokat.)

6. ADWORDS (Új neve Google Ads)

Ehhez már szükséges a saját weboldal. A google hirdetési rendszere és a természetes keresés is hozhat új ügyfelet. Ha szeretnél ezzel az eszközzel élni, érdemes komolyabb szaktudással rendelkezned az adwords világában. (Barnát bátran zaklasd a kérdéseiddel)

7. FACEBOOK OLDAL, FACEBOOK HIRDETÉS

Ha ismered a célpiacodat, a Face segítségével könnyen eléred őket.
A Facebook hirdetések akár sokkal olcsóbbak is lehetnek, mint az AdWords, a megfelelő beállításokkal, célzásokkal konkrétabb közönséghez juthatsz el.
A Facebookon lehetőséged van az üzleti Face oldalad és weboldalad hirdetésére egyaránt.

8. SAJÁT KAPCSOLATI HÁLÓ

Ez az, amit a legtöbben elfelejtetek használni, pedig nagyon is kézenfekvő lenne. Ha VA vagy, elég valószínű, hogy van pár iskolai végzettséged, illetve a VA-ség előtt megfordultál 1-2 munkahelyen is. Ebből következik, hogy van jópár szakmai ismerősöd is, akik segíthetnek az ügyfélszerzésben. Nem kell túlgondolni:

Te: – „Szia! Régen beszéltünk! Mi újság veled? Férj/feleség, gyerek? Hol dolgozol?
– Ismerős: Itt és itt… És veled miujság?
– Eddig itt dolgoztam, de tavaly saját vállalkozásba kezdtem. Virtuális Asszisztensként csinálom ezt és ezt. Egész jól megy a dolog, de egy-két ügyfél még elfér”…
Örülök, hogy hallottam rólad, beszéljünk gyakrabban! (Ennyi)

9. GOOGLE MY BUSINESS

Add hozzá a Google My Businesshez a vállalkozásod. Így, ha valaki beírja pl. a googlebe, hogy „adminisztrátori támogatás (a város neve)” -t, akkor a Google találatként meg fogja jeleníteni a Business oldalad. (Ha EV-ként otthonról dolgozol, természetesen nem kell megadnod a teljes címedet, hogy megtalálják a szolgáltatásodat. Elegendő a város.)

10. VIRTUÁLIS ASSZISZTENS KERES-KÍNÁL FB CSOPORT

A csoportot azért hoztam (Adrienn) létre, hogy segítsek a kereslet-kínálat egymásra találásában. Használd bátran. Kínál szolgáltatásról szóló posztodban érdemes felsorolnod, hogy

– milyen területen nyújtasz támogatást,

– milyen problémákat oldasz meg.

keres-kinal.png

A fentiek többsége olyan egyszerű, mindenki számára elérhető marketing eszköz, amellyel az üzeneted könnyen eljut a célpiachoz. Természetesen ennél jóval szélesebb a lehetőségek tárháza. Az eszközök változhatnak, de a marketing alapjai nem. Vagyis fontos, hogy folyamatosan figyeld, melyik eszköz bizonyul hatékonynak számodra.

Ezen a téren, ha a figyelésben, elemzésben segítségre van szükséged, fordulj bizalommal Barnához.

Hajrá VAM!

VA témában, keress bátran engem.

Adrienn

VA mentor

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Ezért fontos az ergonómia, ha virtuális asszisztens vagy

Ezért fontos az ergonómia, ha virtuális asszisztens vagy

Ezért fontos az ergonómia, ha virtuális asszisztens vagy Sokan azt gondolják – és néhány virtuális asszisztens posztjai meg is erősítik ezt a tévhitet –, hogy a VA-k függőágyból, tengerparton, a panellakás erkélyén felállított napernyő alatt, vagy egy menő kávézó...

Karácsonyi ajándékötletek az ügyfeleknek

Karácsonyi ajándékötletek az ügyfeleknek

Karácsonyi ajándékötletek az ügyfeleknek A (karácsonyi) ajándékozás nem csupán szokás, hanem eszköz is lehet a munkakapcsolatok erősítésére. De mikor és hogyan érdemes figyelmességet tanúsítani? Ebben a cikkben azt beszéljük meg, hogy virtuális asszisztensként vajon...

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek?

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek?

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek? Az a hír járja, hogy a virtuális asszisztensek a saját idejükben és a saját feltételeik szerint dolgoznak, annyit amennyit szeretnének és annyira vannak leterhelve amennyire számukra kényelmes. Ez áll az egyik...