Barion Pixel

Mai cikkemben reflektálni szeretnék picit azokra az aggodalmakra, mely szerint a robotizáció elveszi a munkánkat. Bizonyára Te is szembesültél már a kérdéssel, vagy Benned is felmerült ez az aggodalom. Azt tapasztalom, hogy a digitalizáció, robotizáció nem elveszi a munkánkat, pusztán folyamatos fejlődésre, tanulásra ösztönöz bennünket, akik lépést szeretnénk tartani.

Furcsa, ambivalens világot élünk ma. Egyre gyorsabb a kommunikáció, egyre gyorsabban terjed az információ, egyre több platformon kell jelen lenned vállalkozóként ahhoz, hogy elérd a célközönségedet, a vásárlóidat. Ugyanakkor ebben a felgyorsult világban egyre inkább érezhető az emberek részéről az odafigyelés, a megértés iránti vágy.

Mi a jelentősége egy virtuális asszisztensnek ebben a felgyorsult világban?

 

Segít Neked a platformjaid kezelésében, segít koordinálni, hogy ne vessz el a sok felületben, segít Neked és a vállalkozásodnak a felszínen maradni.

Joggal teheted fel a kérdést, hogy ma már minden automatizálható, minden időzíthető, van egy csomó project management applikáció, amelyek segítségével könnyen koordinálható minden, akkor mégis mi szükség van egy virtuális asszisztensre?

Igen, ezzel teljesen egyetértek, hiszen mi, VA-k is használjuk ezeket az alkalmazásokat, applikációkat, hogy megkönnyítsük az ügyfeleink és a saját vállalkozói életünket.

Mégis a tapasztalataink azt mutatják, hogy ha egyedül akarsz megvalósítani mindent, nagyon könnyen elveszik a fókusz, nagyon könnyen szét-/elcsúsznak a dolgok. Egy virtuális asszisztens abban is tud Neked segíteni, hogy végig az úton maradj, amit kitűztél magadnak, hogy a célhoz elérj. 

Mindent automatizálok a folyamatok legelején, aztán már nincs is velük dolgom. Nem?

 

Igen, ez így igaz, hogy (majdnem) mindent lehet automatizálni. DE! az automatizálási folyamatot körültekintően kell fölépíteni, hogy az valóban jól működjön, s nem árt folyamatosan ellenőrizni, tesztelni, változtatni, hogy mindig működő és naprakész rendszereid legyenek.

Ehhez nem árt, ha van egy külső segítséged, aki kivülről látja a folyamataidat, s így észrevesz olyan apró dolgokat, amiket Te már nem látsz. Ez tipikusan a “fától az erdőt” eset.  Nyilván nagyon fontos, hogy megbízható legyen ez a külső szem, akivel együtt dolgozol ilyen volumenű témákon.

Ahogy növekszik a vállalkozásod egyre több ilyen automatikus rendszered lesz (vagy legalábbis jó, ha van), s nagyon fontos, hogy ezek mindegyikéről tudj, mindegyiket figyelemmel kísérd, s mindegyiket időben aktualizáld.

Ezek adminisztrálására, koordinálására is remek segítség egy virtuális asszisztens.

Kedvenc automatizmusom a chatbot

 

A chatbotok nagyszerű dolgok, valóban leegyszerüsítenek egy sor kommunikációs folyamatot, amit egyébként egyesével kellene bemásolgatnod, vagy begépelned.

Azonban érdemes egy pillanatra azon is elgondolkodnod, hogy ha Te ülsz az ügyfél oldalon, s Neked van egy kérdésed adott témával kapcsolatban, akkor Te mennyire örülsz annak, hogy egy gép válaszol általánosságban a kérdésedre, s nem személyre szabott választ kapsz?

 

Teszteltem az egyik (tanácsadó) oldalamon egy ideig a chatbot funkciót, mert nekem is nagyon tetszett, hogy végre nem pontoz le a FB, amiatt, hogy lassan válaszolok és elnavigálja a kérdezőt azokra az oldalakra, amik a kérdésére relevánsak lehetnek.

DE! a felhasználóknak nem tetszett, sőt idegesítette őket, hogy ők tőlem akarnak kérdezni, nem egy robottól. Beláttam, hogy teljesen jogos a felháborodásuk és fordított helyzetben valószínűleg én is így reagálnék. Így a chatbotot leállítottam, pusztán egy automatikus üzenetet küldök, amiben arról biztosítom, hogy hamarosan válaszolni fogok a kérdésére és ennek hatására határozottan nőtt az ügyfélelégedettség.

A nagy automtizálás, robotizálás, digitalizálási őrület kellős közepén nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy szolgáltatásaid, termékeid emberekhez kerülnek. Napjainkban az emberek egyre inkább igénylik az odafigyelést,  a személyes kapcsolatot. A bizalmukat akkor tudod elnyerni, ha érzik, hogy odafigyelsz rájuk, ha érzik, hogy meghallgatod őket.

Nyilván vállalkozóként Neked rengeteg feladatod van, de egy tökéletes virtuális asszisztens abszolút helyettesíteni tud Téged ebben az odafigyelésben, a bizalom erősítésében a vásárlóid felé.

Ha érdekel, hogy készen állsz-e egy virtuális asszisztensre, ebben az e-bookban olvashatsz róla:

keszen_allsz_egy_virtualis_asszisztensre-.jpg

Ha érdekel a virtuális asszisztensek világa, kövesd a blogomat, ahol igyekszem hasznos tartalmakat megosztani a témában.

“Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager!”

Kiss-Márton Adrienn

irodamanager

 

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek?

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek?

Mennyire vannak leterhelve a virtuális asszisztensek? Az a hír járja, hogy a virtuális asszisztensek a saját idejükben és a saját feltételeik szerint dolgoznak, annyit amennyit szeretnének és annyira vannak leterhelve amennyire számukra kényelmes. Ez áll az egyik...

Érvek az önéletrajz mellett és ellen: VA-ként

Érvek az önéletrajz mellett és ellen: VA-ként

Érvek az önéletrajz mellett és ellen: VA-ként Küldjek vagy ne? A téma amelyik folyamatosan heves vitát generál a szabadúszó közösségekben. Amíg egyesek szerint az önéletrajz helytelen és indokolatlan, mások úgy vélik, hogy teljesen elfogadható igény, amely segíti a...

Miért kér önéletrajzot a partner egy VA-tól? És miért küldenél?

Miért kér önéletrajzot a partner egy VA-tól? És miért küldenél?

Miért kér önéletrajzot a partner egy VA-tól? És miért küldenél? Szókimondó, heves, akár személyeskedésig fajuló vitákhoz vezet a szakmai fórumokon, ha egy potenciális megbízó önéletrajzot kér a virtuális asszisztenstől. Egyes VA-k szerint ez abszurd és irreleváns,...