Barion Pixel

Virtuális asszisztencia (VA) alakulása hazánkban. VA felmérés 2025. február

Felmérés alanyai (összesen 147 fő):

  • Leendő VA-k (35 fő)
  • Gyakorló VA-k  (112 fő)

Ebből a mostani beszámolónkban természetesen csak a gyakorló virtuális asszisztensek – 112 fő – válaszait vettük figyelembe.

Felmérésünk célja: A legértékesebb erőforrás a naprakész, hiteles forrásból származó információ. Fontos, hogy jól ismerd azt a piacot, amelyben dolgozol, vagy ahol partnert keresel.

A 2025 februárjában végzett felmérésünk eredményeit a 2025. március 22-én megrendezett IV. Virtuális Asszisztens Konferencián Egyesületünk elnöke, Kiss-Márton Adrienn ismertette. Az adatok egyértelműen rámutatnak arra, hogy a hivatalosan vállalkozóként működő virtuális asszisztensek sokoldalú szolgáltatásokat nyújtanak és magasan képzett szakemberek.

A hazánkban is egyre elterjedtebb virtuális asszisztens szolgáltatások hatékony megoldást kínálhatnak a munkaerőhiány problémájára. Ezek a szakemberek a jövő munkavállalóinak előfutárai, akik olyan vállalkozók számára nyújtanak támogatást, akik számára nem a ledolgozott munkaidő, hanem az elvégzett feladat a mérvadó.

Felmérésünkkel célunk a virtuális asszisztens definíciójának további megerősítése és pontosítása is.

Jelenleg Magyarországon a virtuális asszisztensek többsége 31–50 év közötti nő, egyetemi vagy főiskolai végzettséggel.

A legtöbb virtuális asszisztens Közép-Magyarországról végzi a tevékenységét:

Aktív nyelvtudással rendelkeznek:

Munkaidejüket jellemzően az ügyfelek igényeire szabják:

A legtöbb virtuális asszisztens óradíjas elszámolásban dolgozik, de elterjedt a havidíjas, egyedi díjszabású, projektalapú vagy vegyes elszámolás is:

A virtuális asszisztensek átlagos óradíja 4001–6000 Ft között mozog, bár egyesek ennél alacsonyabb, míg mások magasabb díjszabással dolgoznak.

A magasabb óradíjat kérő asszisztensek jellemzően szélesebb körű tapasztalattal és szaktudással rendelkeznek, valamint kiemelt színvonalú szolgáltatást nyújtanak. Folyamatosan képzik magukat, és a munkájukhoz szükséges szoftvereket is saját maguk finanszírozzák.

Jelenleg a virtuális asszisztensek leginkább olyan ügyfeleket támogatnak, akiknek árbevétele 25 millió forint alatt van, vagy a 26–100 millió forintos sávba esnek.

Mely szektorok dolgoznak együtt leginkább virtuális asszisztensekkel?

Felmérésünk alapján az alábbi területeken működő vállalkozások veszik igénybe leggyakrabban a virtuális asszisztensek szolgáltatásait:

  1. Internetes kereskedelem
  2. Oktatás, képzés
  3. Tanácsadás
  4. Coaching
  5. Építőipar

A virtuális asszisztensek jellemzői:

  • maximum 5 ügyféllel dolgoznak (a válaszolók 70 %-a)
  • egyedül dolgoznak (a megkérdezettek 94 %-a)
  • hosszú távú állandó megbízásokkal, de vállalnak ad-hoc jellegűt is mellette (a válaszolók 73 %-a)
  • vegyes konstrukcióban nyújtják a szolgáltatásokat (óradíjban, havidíjban és projekt alapú díjazás egyaránt)
  • Jellemzően 1-5 fős cégekkel (a válaszolók 46 %-a) vagy 6-10 fős cégekkel (a válaszolók 21 %-a) dolgoznak együtt
  • A válaszadók 47 %-a rendelkezik saját weboldallal
  • Túlnyomó többségben ajánlások útján és releváns csoportokból szerzik az ügyfeleket
  • Social media felületek, amelyeken jelen vannak a VA vállalkozások: elsősorban Facebook, Instagram, LinkedIn

Leggyakoribb szolgáltatási területek:

  1. Személyi asszisztencia
  2. Ügyviteli munkák
  3. Ügyfélszolgálat/Telefonos ügyfélszolgálat
  4. Könyvelési anyag előkészítése
  5. Weboldal karbantartás/ fejlesztés
  6. Tartalomgyártás / Social Media / Projektek koordinálása
  7. Kimutatások készítése
  8. Képek keresése/formázása / Grafikai munkák
  9. Folyamatok optimalizálása
  10. Videóvágás
  11. Rendezvényszervezés
  12. Oktatásszervezés
  13. Fordítás / Archiválás

A legtöbb virtuális asszisztens több, mint hat év offline szakmai tapasztalattal rendelkezik, melyeket leginkább az alábbi munkakörökben szerzett:

  • adminisztrációs munkakör
  • gazdasági munkakör
  • HR
  • marketing
  • rendezvényszervezés
  • személyi asszisztencia
  • utazásszervezés
  • vezetői tapasztalat

Az ügyfél elégedettség az elsődleges szempont

A virtuális asszisztensek számára kiemelten fontos ügyfeleik elégedettsége. Független vállalkozóként teljes felelősséget vállalnak az általuk elvégzett munkáért, hiszen tudják, hogy a sikerük azon múlik, mennyire pontosan és határidőre teljesítik a rájuk bízott feladatokat.

Ennek érdekében az alábbi módszereket alkalmazzák:

Pontosság és precizitás

  • Részletes briefek készítése és önellenőrzés
  • Határidők szigorú betartása
  • Többszöri ellenőrzés és revízió

Folyamatos kommunikáció

  • Rendszeres kapcsolattartás és visszajelzés kérés
  • Dokumentáció átadása és részletes írásos jegyzetek készítése
  • Napi szintű kommunikáció és időmérő szoftverek használata

Minőségbiztosítás

  • Részvétel szakmai képzéseken és folyamatos fejlődés
  • Tapasztalat és rutin alkalmazása a feladatok során
  • Garancia vállalása az elvégzett munkára

Ügyfélközpontúság

  • Az ügyfél igényeinek maximális figyelembevétele
  • Testreszabott megoldások kidolgozása
  • Folyamatos egyeztetések és módosítási lehetőség biztosítása

Rugalmasság és elérhetőség

  • Gyors reagálás és rugalmas munkavégzés
  • Több csatornán való elérhetőség
  • Szükség esetén személyes találkozások és folyamatos visszacsatolás

Felmérésünk eredményének rövid összefoglalása:

A virtuális asszisztencia egyre nagyobb teret nyer Magyarországon is.

Jól látható, hogy a képviselői magasan képzett, felelősségteljes és elhivatott szakemberek. Rugalmas szolgáltatásaikkal hatékony megoldásokat kínálnak a vállalkozások számára, segítve őket a növekedésben és a működésük optimalizálásában.

A felmérés eredményei azt is igazolják, hogy a virtuális asszisztensek hosszú távon értéket teremtenek ügyfeleik számára – legyen szó adminisztratív támogatásról, projektmenedzsmentről vagy akár szakértői tanácsadásról. A folyamatos fejlődés és a minőségi munka iránti elkötelezettségük biztosítja, hogy a virtuális asszisztencia a jövőben is egyre meghatározóbb szerepet töltsön be a modern vállalkozások működésében.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Ez nem szakma – hanem valami sokkal több

Ez nem szakma – hanem valami sokkal több

📌 Ez nem szakma – hanem valami sokkal több Miért nem kérünk önéletrajzot a VA-któl, és miért lenne ideje tisztán látni végre? Virtuális asszisztensként te is szembesültél már azzal a kérdéssel, hogy „milyen végzettséged van hozzá”?Vagy hogy „küldj önéletrajzot”,...

Üdvözlünk!
Neked csak 1%, nekünk viszont rengeteget jelent, hogy működtetni tudjuk Egyesületünket, amivel munkához segíthetünk számos virtuális asszisztenst, s magasan képzett támogatót biztosíthatunk a vállalkozásoknak.