Barion Pixel

VA kisokos cégvezetőknek: 7 virtuális asszisztens típus  

Tudjuk, hogy te találtad ki, te építetted fel, a te céged. De annak a világon semmi értelme, hogy mindent te csinálj benne, hogy agyonstresszeld magad, hogy rohanj a kiégés felé és észrevétlenül rámenjen az összes (emberi) kapcsolatod is erre az egészre. Eljön a pillanat, amikor el kell engedned néhány feladatot és időt kell vásárolnod magadnak: szükséged lesz egy virtuális asszisztensre. De milyen VA-ra van szükséged? Íme!

 

„Abban segítek neked, hogy leveszem a válladról a terheket…”

A legtöbb virtuális asszisztens honlapján / bemutatkozásában szóról szóra megtalálod a fenti sort. Érdektelen, általános és mindegyikük ezt ígéri. De vajon kire bízd a cégedet és hogyan válaszd ki a VA-dat? Egyáltalán milyen virtuális asszisztensek vannak? Íme 7 VA típus (persze több van)

Az adminisztrációs VA

Nem hangzik fancy-nek az elnevezésük, pedig egy adminisztrációs virtuális asszisztens igazi jolly joker. Ő kezeli a mindennapi rutinfeladatokat: megválaszolja a mailokat, megszervezi az utazásaidat és a céged eseményeit, nyilvántartja a számlákat (szól, ha valaki nem fizet, vagy te nem küldted ki) és sorolhatnák. Ezek a „nemszeretem” feladatok és cégvezetőként nem is ez a dolgod. De vannak olyan VA-k akiknek ez az Édenkert, imádnak szervezni adminisztrálni és szuperek benne.

Az adatelemző VA

Ő a te embered, ha az üzleti döntéseidhez megbízható adatokra van szükséged! Őket csak az adatok, a számok a grafikonok érdeklik: összegyűjtik, rendszerezik és elemzik az információkat, így neked csak a legfontosabb részletekre kell koncentrálnod: előtted lesznek a piackutatási adatok az értékesítési statisztikák, a céged statjai, minden. Az adatelemző VA kincs.

A grafikus VA

Óhh, hányszor hallottad már, hogy a vizuális megjelenésed fontos, igaz? A grafikus VA éppen ebben segít: logó, közösségi média posztok, hirdetések, weboldal grafika, bannerek, gifek – minden, amihez kreativitás és design szükséges, az ő specialitásuk. Viszont figyelj oda (és ez neked is szól, kedves grafikus VA) hogy hatalmas a különbség aközt, aki egy cuki Canva designt dob össze neked és aközt, aki Illustratorban vektorizálja a logódat, plusz összerak neked egy 16 oldalas elegáns pdf-et a cégedről.

A tartalomkezelő VA

A tartalom a király ezt is hallottad már hatszázötvenezerszer. A tartalomkészítő VA segít abban, hogy minőségi cikkekkel, blogbejegyzésekkel, hírlevelekkel vagy éppen videókkal légy jelen a platformokon. Ha szeretnél hatékony és folyamatosan frissülő tartalmat, rábízhatod, de… ne feledd, hogy ez a leghígabb VA terület. Mint a „grafikus VA” esetében, itt is figyelned kell, mert nem mindegy, hogy mennyire képzett asszisztenst találsz. Van, aki csak „úgy odaírja, hiszen írni mindenki tud” és van, aki évekig tanulta egyetemen, helyesen ír, ismeri a pszichológiai trükköket, mindenhova tökéletesen belesimuló tartalmat tud írni. Szóval – legyünk őszinték – van a profi és van az önjelölt.

A projektmenedzser VA

Egy projektmenedzser VA irányítja a csapatot, felügyeli a határidőket és gondoskodik arról, hogy minden zökkenőmentesen menjen. Ha komplex feladatokat kell koordinálni, ők megoldják, megszervezik, hogy minden a terv szerint haladjon. Jó esetben mindenhova megvannak a kontaktjai és a kapcsolatai: nem gond neki Rost Andreát meghívni a rendezvényedre (vagy egy influenszert, mindegy) vagy rendelni 50 darab logózott almát és elintézni a helyszínt, meghívókat, regisztrációt, repi ajikat.

E-commerce VA

Egy e-commerce VA segít abban, hogy a webáruházad zökkenőmentesen működjön. Termékfeltöltés, készletkezelés, rendeléskövetés – ezek mind olyan feladatok, amelyeket rábízhatsz egy tapasztalt e-commerce asszisztensre.

Ügyfélszolgálati VA

Ők is kicsit avíttnak tűnnek pedig az egyik legfontosabb láncszemek. Az ügyfélszolgálatos VA-k gondoskodnak arról, hogy vásárlóid mindig elégedetten távozzanak. Ők kezelik a kérdéseket, panaszokat, és segítenek a problémák gyors és hatékony megoldásában. Ha szeretnéd, hogy az ügyfeleid mindig jó kezekben legyenek, aranyat érnek.

Megvan az előnye tehát annak, ha a „segítek a terhet levenni a válladról” helyett speciális virtuális asszisztenst választasz hiszen ők a szakértelmük révén hatékonyabban és eredményesebben végezhetik el a feladatokat, gyorsabban, precízebben dolgoznak, és az adott terület legjobb gyakorlatait alkalmazzák, ami hozzájárul a vállalkozásod fejlődéséhez és versenyelőnyéhez.

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Hogyan legyél produktív és hatékony ősszel?

Hogyan legyél produktív és hatékony ősszel?

Hogyan legyél produktív és hatékony ősszel? Tegnap még meleg, világos hajnalra keltél, madárcsicsergésre, napsütésre, tele voltál energiával. Ma hűvös van, a reggeli harmat helyett dér harapja a füvet, szél hozta szürke felhők sírnak. Persze, hogy csökken a...

Szükségünk van belőled 1%-ra (igen, ez egy felhívás)

Szükségünk van belőled 1%-ra (igen, ez egy felhívás) Virtuális asszisztens vagy, hát persze, hogy tudtad, hogy a személyi jövedelemadód 1%-át felajánlhatod egy jó ügy érdekében és te is közvetlenül támogathatod olyan szervezetek munkáját, amelyek valós változásokat...