Barion Pixel

Az Év Virtuális Asszisztense 2024 – A Szakmai Díjazott, Akire Büszkék Lehetünk!. 2022-ben indítottuk útjára hagyomány teremtő szándékkal az Év virtuális asszisztense versenyt, melynek célja, hogy elismerje a virtuális asszisztensek munkáját. 2024-ben is 2 kategóriában lehetett nevezni, melyek eredményeként közönség és szakmai díjazottat hirdettünk 2025.03.22-én az Évindító VA konferenciánkon.

Ismerjétek meg Vajda Klaudiát a 2024-es év virtuális asszisztensét kicsit közelebbről.

Hogyan indultál el a virtuális asszisztensként? Mi inspirált, hogy ezt a pályát válaszd?

Kalandos volt az indulásom, mert korábban egy dologban voltam biztos: soha nem akarok vállalkozó lenni! 🙂

Majd gazdagabb lettem 3 csodás kisemberrel, akikkel minél több időt szerettem volna együtt tölteni és tudtam, hogy olyan évek állnak előttünk, amikor a rugalmasságnak központi helyet kell adni az életünkben.

Volt már egy PR, reklám és marketing szakos diplomám, és imádok rendszerezni, szervezni, stratégiában gondolkodni, így nem volt kérdés, hogy ebbe az irányba lenne jó elindulni. Valahogy ötvözni mindezt, amim van és amire vágyom.

Véletlen – vagy épp sorsszerűen – talált meg aztán egy virtuális asszisztens képzés hirdetése, én pedig imádok tanulni, így nem volt kérdés, hogy megnézem, mit adhat. Hamar rájöttem, hogy a szabadság és a profizmus kéz a kézben is járhat.

4 évvel ezelőtt indítottam el a vállalkozásomat, akkor még sokkal általánosabb VA feladatokkal, de már akkor is az vezérelt, hogy értéket teremthetek mások vállalkozásában és nyomot hagyhatok a világban.

Miért gondolod, hogy éppen téged választottak az év virtuális asszisztensének? Mitől különleges a szolgáltatásod?

Nagyon meglepődtem, mikor az én nevemet mondták ki a rendezvényen. Tudod, ez olyan, hogy kicsit reménykedik az ember lánya, de valahol mégis olyan mesebelinek tűnne, ha megvalósulna.

Hiszem, hogy sikerült jól átadnom: nem csak végrehajtóként vagyok jelen az ügyfeleim mellett, hanem valódi gondolkodó partnerként. A munkám nem csupán feladatok elvégzéséről szól, hanem arról, hogy rendszert, struktúrát, kreativitást és nyugalmat viszek a vállalkozók életébe.

A márkám, VOMA Studio nem egy sablonos VA szolgáltatást nyújt – ez egy stratégiai gondolkodásra épülő együttműködés. A partnereimmel közösen tervezzük meg a célokat, folyamatosan optimalizálunk, és mindig azt nézem: hogyan lehetne még hatékonyabban, még okosabban működni. Emellett a kommunikációm transzparens és rendszeres, a munkámban pedig kőkemény maximalizmus van – de mindezt emberi módon, szerethetően adom át.

Úgy érzem, a díj nemcsak a szakmai tudásomat ismerte el, hanem azt a szemléletet is, amivel dolgozom: értéket teremteni, nem csak időt eladni. Ez a megközelítés szerintem még mindig ritka, pedig hosszú távon ez az, ami valódi eredményeket hoz.

Hogyan hatott ez az elismerés a karrieredre és a vállalkozásodra?

Őszintén szólva, még elég friss az élmény, de ez az elismerés mindenképpen megerősített abban, amit már korábban is éreztem belülről – hogy jó úton járok. Egyfajta önbizalmat ad.

A szakmai visszajelzés mindig fontos, de ez most valahogy mégis más volt: egy 8 tagú szakmai zsűri mondta ki azt, amit az ügyfeleim is gyakran megfogalmaznak – amit képviselek, ahogyan dolgozom, az értéket teremt mások számára, sőt, szükség van rá.

Korábban sajnos nem voltam elég látható – nem volt jól felépített kommunikációs platformom – a weboldalam nincs 1 éves, social oldalak még nem tartoztak hozzá. Nem kommunikáltam magamról és a szakmáról. Megfogadtam, hogy ha én leszek a díjazott, létrehozom ezeket az oldalakat is és bátran fogom megmutatni magam, a munkám, az erősségeim, az értékeim és a VA létet. Szeretném, ha minél több emberhez eljutna, hogy milyen klassz, ahogyan dolgozunk.

Milyen kihívásokkal találkoztál a pályád során, és hogyan küzdötted le őket?

Az egyik legnagyobb kihívás számomra az volt, hogy megtanuljam pozicionálni önmagam és a tudásom. A kezdetekkor – mint az gyakran előfordul – alulárazással indítottam, mert akkor még azt hittem, hogy csak így lehet “bekerülni a piacra”. De hamar rájöttem, hogy az igazi szakmai siker nem ott kezdődik, hogy mindenki számára elérhető vagy, hanem ott, amikor tudod, mennyit ér és mekkora hozzájárulás a munkád valójában.

Voltak hullámvölgyek, amikor kérdéses volt, merre tovább. A gazdasági helyzet az együttműködéseimet sem kímélte, több szerződésbontás is alakult emiatt. De ilyenkor is mindig visszatértem ahhoz az alaphoz, ami a legfontosabb: az értékteremtés. Folyamatosan tanultam, fejlesztettem magam, és soha nem féltem újraalkotni a szolgáltatásaimat, ha úgy éreztem, kinőttem a korábbi szintet.

Milyen konkrét szolgáltatásokat nyújtasz, és ezek hogyan segítik a vállalkozások növekedését?

Virtuális online marketing asszisztensként pozicionálom magam, a VOMA Studio elnevezés is erre utal. Ebbe beletartozik a marketing szemléletű támogatás, a stratégiai együttműködés.

Ezen belül a szolgáltatásaimat általában két halmazba sorolom, a technikai és a kreatív területekre. Az előbbi vonalon foglalkozom automatizmusok megálmodásával és megépítésével, alap weboldalak / landingek készítésével és karbantartásával, folyamatok dokumentálásával, social media gondozásával. Ez kéz a kézben jár a kreatív vonallal, hiszen az előbbiekbe kerülő tartalmakat is elkészítem (stratégia és megvalósítás terén is), legyen szó weboldal szövegezésről, hírlevelekről, posztokról, hirdetési szövegekről, blogcikkekről és a hozzájuk tartozó képi, rövid videós anyagot is örömmel állítom össze.

Nagyon közel áll a szívemhez a projektmenedzsment, így örömmel is fogom össze ezeket a feladatokat, briefelek akár csapatot és már-már kényesen ügyelek a határidőkre, a feladatkörömtől függően be is tartatom azokat.

Szeretem rendszerezni a káoszt és átlátható, működő struktúrát építeni. Mindez egyetlen célt szolgál: hogy a partnerem végre azzal foglalkozhasson, amihez igazán ért és amit igazán szeret, miközben a háttérben minden gördülékenyen halad.

A szolgáltatásaim nemcsak időt szabadítanak fel, hanem mentális terhet is levesznek – ami tapasztalatom szerint legalább olyan fontos a növekedéshez, mint bármilyen technikai megoldás.

Tudnál példát mondani egy sikeres együttműködésedre? Milyen problémát oldottál meg, és milyen eredményeket értetek el a céggel közösen?

Minden hosszútávú együttműködésre nagyon sikeresen gondolok vissza.

Volt, ahol operatív asszisztensként a teljes háttértámogatás az én feladatom volt több, mint 2 éven át: az ügyfélszolgálati levelektől kezdve a social media managementen át a blogcikkekig, beleértve a pénzügyi teendőket.

Volt, ahol olyan rendezvényt szerveztem, amiről hónapok után is beszéltek a résztvevők.

Volt, ahol nulláról kellett felépíteni és bevezetni egy teljes előfizetéses rendszert minden vonatkozó folyamatával – ezután a teljes átállás és az utánkövetés is nagyon sikeres volt, évekig.

De beszélhetnek helyettem a partneri visszajelzések is:

  • “A Klauval való közös munkát egyszerűen imádom! Nagyon jól egymásra tudtunk hangolódni és könnyedén, gördülékenyen megyünk együtt előre. Úgy érzem, hogy egy társat kaptam a vállalkozásomba, aki minden marketing folyamatban segít és támogat, sőt, igazából még azon túl is. Klau eszméletlen tempót diktál, lenyűgöz a gyorsasága és hatékonysága az első perctől kezdve, ami számomra is nagy lendületet ad. Proaktív, kedves, elérhető, lelkiismeretes – minden megvan benne, amit kerestem a teremtőtársamban.”
  • „Bár mindenki ilyen munkatárssal dolgozhatna együtt, amilyen Klau! Nagyon sok feladatot át tudtam adni Klaunak, aki nem csak a precíz és kifogástalan munkájával, de a lelkesedésével, kedvességével is bearanyozta a napjaimat! Az én jobb kezem lett, a tanulóink és vásárlóink lelkes támogatója és kísérője, aki türelmével és finomságával minden problémát könnyedén tud kezelni, így teljes nyugalommal végezhettem a munkámat, mert tudtam, Klaunál minden jó kezekben van!”

 

  • “Klauval a munka olyan gördülékeny, hogy észre sem veszem, hogy el van végezve, csak már amikor készen a kezem alá adja munkát. Ezért kifejezetten hálás vagyok! Pont ilyen munkaerőre volt szükségem, aki leveszi a terhet a vállamról és maximálisan megbízhatók benne, mert 100% tudom, hogy minden rendben lesz, precízen, pontosan és extrém módon maximálisan elvégezve.”

Hogyan biztosítod a magas színvonalat a munkádban? Van-e valamilyen különleges munkamódszered vagy eszközöd?

Nálam a minőség nem opció, hanem alap. Ez nemcsak azt jelenti, hogy időre (oké, igazából jóval határidő előtt szeretek elkészülni), pontosan és precízen, lendületesen dolgozom. Szeretem átlátni a teljes folyamatot, nem csak egy-egy szeletet.

Ami viszont igazán „VOMA-módszer”:
🔹 Előkészítek, tervezek, optimalizálok. Nem kapkodok, hanem rendszerben gondolkodom.
🔹 Kérdezek. Sokat. Nem azért, mert nem értek valamit, hanem mert egyrészt igényem van arra, hogy mélységében megismerjem a dolgokat, másrészt hiszem, hogy ez a háttértudás is a sikerességet és a növekedést segíti elő.
🔹 Folyamatosan fejlesztem magam, nemcsak szakmailag (pl. projektmenedzsment, marketing), hanem a magánéletben, mentálisan is – hiszen az én belső működésem is hatással van a munkám minőségére.

Hiszek abban, hogy a részletek számítanak – és épp ezek a részletek azok, amik miatt egy projekt nem csak kész van, hanem jól is működik.

Hogyan látod, változik a virtuális asszisztensi terület? Milyen készségek válnak egyre fontosabbá?

Én bízom benne, hogy igen!

Pár éve még sokan azt hihették, hogy a virtuális asszisztens egyfajta távoli titkárnő. Én magam is beleestem anno abba, hogy azt gondoltam titkárnőnek fognak nézni, ha meghallják, mivel foglalkozom. Egy ideig nem is hangoztattam mit csinálok.

A VAM Egyesülettől hallottam azt a gondolatmenetet, hogy a Virtuális Asszisztensek igazából azok, akik a sokéves offline munkatapasztalatot online platformra viszik át – és ez bizony nem egyenértékű egy online titkárnővel. Szeretném a jövőben én is ezt a szemléletet erősíteni és erről is többet kommunikálni.

Nagyon fontos lenne, hogy VA-ként meghatározzuk a saját szabályainkat, határainkat, hiszen nemcsak mások vállalkozását támogatjuk alvállalkozóként, de a sajátunkat is építjük, vezetjük. Ehhez elengedhetetlen lesz a stratégiai gondolkodásmód a jövőben.

Úgy gondolom ezek mindenképp több teret fognak kérni maguknak a szakmánkban:

🔹 Önálló döntéshozatal és proaktivitás – nem gépies végrehajtók vagyunk (arra ott az AI), hanem gondolkodó partnerek
🔹 Stratégiai szemlélet – fontos érteni és átlátni az összefüggéseket, és akár egy lépéssel a partner előtt járni
🔹 Alkalmazkodóképesség, nyitottság az újra – az AI, az automatizációk, új eszközök nem fenyegetések, hanem lehetőségek, amik minket is támogathatnak és hatékonyabbá tesznek a területünkön

Én abban hiszek, hogy a jövő VA-ja nem csak időt szabadít fel – hanem értéket teremt. És ha ezt tudatosan építjük, akkor nemcsak a szolgáltatásunk fejlődik, hanem az egész vállalkozói világ is.

Hogyan látod a virtuális asszisztensek szerepét a jövő munkaerőpiacán?

Azt gondolom, hogy a virtuális asszisztencia már most is sokkal több, mint amit a név elsőre sugall – és ez csak tovább fog erősödni. A jövő munkaerőpiacán az egyik legfontosabb érték a rugalmasság, az önállóság, a stratégiai együttgondolkodás – és ezek mind jellemzői egy jól működő VA-szerepkörnek.

A jövő VA-ja szerintem már nemcsak egy “segítő”, hanem egy kreatív-stratégiai együttműködő, aki érti az ügyfél álmait – és tudja is őket rendszerbe tenni. Aki rendszert visz a káoszba, optimalizál, visszajelez, ötletel, előre gondolkodik – és közben tehermentesít is.

Mik a további terveid a vállalkozásoddal? Van valamilyen álmod vagy célod, amit még el szeretnél érni?

A VOMA Studio most egy új szintre lép – nemcsak elkezdem jobban megmutatni magam, többet kommunikálni a szakmáról, szeretném ezt jól csinálni, értéket adva és akár a kezdő VA-kat is támogatni ebben.

Hiszem, hogy a szakma emelése közös érdekünk – és van mit megmutatnunk.

Mi a legfontosabb üzeneted a cégek számára a virtuális asszisztensek szerepéről?

Hú, ez nagyon jó kérdés.

A legfontosabb üzenetem talán az, hogy egy jó virtuális asszisztens nem kiadás, hanem befektetés. Egy kincs.

Nemcsak „egy ember a háttérben”, hanem egy olyan partner, aki abban segít, hogy végre azzal foglalkozhass, amiben a legjobb vagy, és a növekedésre fókuszálhass. Miközben a VA kézben tartja mindazt, ami láthatatlanul, mégis nélkülözhetetlenül működteti a vállalkozásod.

Ha a vállalkozók gondolkodnak azon, hogy virtuális asszisztenst vegyenek fel, mit javasolnál számukra, hogyan kezdjék?

  1. Először is: szánjanak időt arra, hogy pontosan megfogalmazzák, miben is lenne igazán segítségre szükségük.
  2. Másodszor: olyan virtuális asszisztensben gondolkodjanak, aki nemcsak a feladatokat látja, hanem a rendszert is. Aki kérdez, gondolkodik, javasol – mert a jó együttműködés alapja a kommunikáció, az együttgondolkodás és a bizalom.
  3. És végül: ne azt keressék, aki „mindent is” tud – hanem azt, aki azt, amit vállal, szívből és magas színvonalon csinálja. Mert ez lesz az, ami hosszútávon katalizátora lehet ennek az egésznek.

Van-e valami motiváló üzeneted azok számára, akik még kételkednek az ilyen típusú munkaerő előnyeiben?

Tapasztalatból tudom, hogy sokan kételkednek, mert nem tudják elképzelni, hogyan lehet távolról is valódi támogatást adni. Pedig a valóság az, hogy a rugalmasság, a strukturáltság, a stratégiai szemlélet és az önállóság ma már nem extra, hanem alapelvárás – és pontosan ezt képviseli egy jól működő VA-s együttműködés.

Ha még bizonytalan vagy, gondolj bele:
Mennyi időt, energiát, nyugalmat érne meg neked az, ha valaki melletted állna és vinné a háttérmunkát – miközben te a számodra igazán jelentős dolgokra koncentrálhatsz?
Ez nem luxus. Ez egy szuperjó döntés.

És ha megtalálod azt az asszisztenst, aki nemcsak végrehajt, hanem ért, érez, gondolkodik veled – akkor egy új szintre lépsz. Nemcsak a munkában. Hanem a biztonság, a fókusz és az öröm szintjén is.

 

Köszönjük szépen az interjút. Úgy gondolom abszolút jó döntést hozott a szakmai zsűri, hogy Neked ítélte a díjat. Csak így tovább!

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt a bejegyzés, oszd meg bátran. Forrásként kérlek tüntesd föl ezt a cikket aktív linkkel! Köszönjük szépen.

További cikkek

Ez nem szakma – hanem valami sokkal több

Ez nem szakma – hanem valami sokkal több

📌 Ez nem szakma – hanem valami sokkal több Miért nem kérünk önéletrajzot a VA-któl, és miért lenne ideje tisztán látni végre? Virtuális asszisztensként te is szembesültél már azzal a kérdéssel, hogy „milyen végzettséged van hozzá”?Vagy hogy „küldj önéletrajzot”,...

Üdvözlünk!
Neked csak 1%, nekünk viszont rengeteget jelent, hogy működtetni tudjuk Egyesületünket, amivel munkához segíthetünk számos virtuális asszisztenst, s magasan képzett támogatót biztosíthatunk a vállalkozásoknak.