How Can We Help?
VA fogalma
A virtuális asszisztens, egy gyűjtő fogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik online módon, a távolból segítenek egy-egy vállalkozásnak (vagy akár egyszerre többnek is), támogatják annak működését.
A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően.
Hazánkban virtuális asszisztens néven futnak azok a vállalkozások, akik virtuális adminisztrációs asszisztencia szolgáltatásokat látnak el.
De ebben a virtuális asszisztens gyűjtőfogalomban, azért ennél jóval több van.
Ide sorolhatjuk például a virtuális marketing asszisztenseket, a virtuális szövegíró (tartalom készítő) asszisztenseket, stb. Vagyis a virtuális asszisztens nem feltétlenül, s nem minden esetben egyenlő egy ‘virtuális titkárnővel’.
A legelső és legfőbb különbség a virtuális asszisztens és az otthonról dolgozó online titkárnő között, hogy a virtuális asszisztens vállalkozás keretében, az otthonról dolgozó online titkárnő pedig munkavállalói státuszban végzi el a rá bízott feladatokat. A virtuális asszisztensnek egyszerre akár több ügyfele is lehet, sőt mivel vállalkozóként nyújtja szolgáltatását, így egy ügyfélre építeni igencsak rizikós kísérlet. (Abszolút nem ajánlott.)
A virtuális asszisztensek szabadúszó, egyéni vállalkozók, akik szerződéses kapcsolatban állnak ügyfeleikkel. A saját vállalkozásuk adózásáért saját maguk felelnek, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. A virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat.
Feladatait a közös megállapodás (szerződés) eredményeként elláthatja
– havidíjas elszámolásban,
– órabérben,
– project alapú díjazással,
stb.
Manapság egyre inkább az a tendencia, hogy a virtuális asszisztensek többsége az online platformon (amely platform ma már szinte kikerülhetetlen) tevékenykedő vállalkozásokat támogatja.
Segít számukra:
– az értékesítési csatorna kiépítésében,
– az instagram fiók kezelésében,
– FB oldalak kezelésében,
– FB csoportok moderálásában,
– chatfiókok kezelésében,
stb.
A blogon olvashatsz interjúkat a hazai virtuális asszisztensekről, hogy a social media felületek kezelésén kívül még milyen feladatok bízhatóak rájuk.
Többek között pl.:
– könyvelési anyagok összekészítése,
– controlling,
– webshop menedzsment,
stb.